Söndag, 160214, 13:25

Hej allihopa,

Tänkte dela med mig av min resa här. Texter, bilder, allt för att ni ska veta att jag lever livet och mår bra.

Kort och gott om resan till Thailand.
Anton droppade av mig på Arlanda klockan 11:30 ca.
Så fort jag klev in på Arlanda kom rädslan. All den rädsla jag så starkt trodde skulle växa för varje dag som gick från det att jag bokade resan fram till dagen jag skulle åka slog till då, just där. Hade ju inte känt mig det minsta rädd innan, så kom det då. Magen vände sig ut och in, en obeskrivlig illamående känsla. "Jag klarar inte detta", det var den första tanken som slog mig när jag klev in där. Nästa tanke var; "ska jag ringa Anton och be honom vända?!"
Men jag gjorde inte det. Och jag är glad för det nu. Klart jag grejar det, jag måste bara.

Efter det gick allt ganska fort. Det trasslade lite, hamnade i långa köer både på Apoteket och Forex så sen blev det snabba puckar genom både incheckningen och security.
Tillslut satt jag där på planet, med gråten i halsen, rädd för att lämna mitt trygga Sverige.

Flygresan gick snabbt. Hamnade bredvid ett par i 50-årsåldern som var påväg till Australien. Konverserade lite med dem emellanåt, åt god(!) flygplansmat med förrätt och efterrätt och tilltugg och allt vad Emirates erbjuder.
På flygplatsen sov jag sedan på en liten soffa, väldigt bekvämt tyckte jag då.
Tog taxi dagen efter till Jumeriah open beach i Dubai. Väldigt fint men det blåste så pass så det var tyvärr inte supervarmt att ligga och sola.

Planet lyfte sedan klockan 20:05 från Dubai. 6 timmar senare landade jag i Phuket, klockan var då 05:10 där. Hela den natten försvann liksom, så när jag väl kom till hotellet var jag bra trött.
Sov mellan 7-11, sen spenderade jag resten av den dagen på stranden. Detta visade sig dock inte vara någon höjdare. Min förkylning som jag trodde var ett minne blott kom smygandes tillbaka på kvällen. Hosta, hosta, hosta. Ont i magen. Kollade på film tills jag somnade, vilket var välbehövligt.

Resan känns som en enda lång dag, blir så konstigt i kroppen med alla dessa tidsomställningar. Men i det stora hela var det en härlig, lärorik, snabb och smidig resa hit!

Påvääääg

Menyn på flygplanet.

Soffan jag sov i på flygplatsen.

I taxin påväg till stranden.