MOTIVERA DIG TILL TRÄNING - 5 TIPS

Ni som har följt mig länge vet ju att jag älskar att träna och det är min frizon/egentid. Ifall jag är trött eller arg, mår jag alltid bättre efter ett träningspass. Nu senaste veckorna/månaderna har träningen hamnat i kläm jag har inte haft tid/prioriterat träningen. Just nu är det full rulle inför avresan med allt som måste inhandlas och alla olika läkarbesök som måste göras. Just nu är det 25 minuters yogapass som gäller när jag tränar. Brukar du träna? Här är fem saker som motiverar mig till att just träna.

Bilderna är lånade från pinterest

1. Ett pass i taget

För att träningen/rutinerna ska hålla måste du ha tålamod. Det sägs att det tar 21 dagar för att skapa en vana och upp mot 2 - 3 månader för att skapa en livstil. Sikta på passet du utför just denna gång och när du ska få till nästa pass istället för att titta för långt fram. För varje pass du gör kommer det blir enklare att motivera sig till fler. Tänk positivt och att du gör detta för att bli starkare/må bra. Jag blir motiverad av träning för att skapa en bra livstil och må bra.

2. Starkare

Regelbunden fysisk aktivitet några dagar i veckan kommer i slutändan göra så att vi blir starkare. För varje träningspass blir det enklare att springa eller lyfta vikterna. Regelbunden träning gör oss starkare. Jag blir motiverad av att veta med regelbunden träning blir min kropp starkare.

3. Känslan efteråt

Något jag tycker ha varit svårt tidigare när jag tränat är att jag inte blir svettig efter ett pass. Vilket är nog ganska vanligt men självklart individuellt. Sen jag började löpträna och träna hemma från olika youtube klipp, har jag verklgien lyckats ta ut mig. Jag blir helt röd och svettig, en väldigt härlig känsla. Då vet jag att kroppen fått köra hårt. Jag blir motiverad att träna när jag får ett kvitto på att kroppen är varm och svetten rinner. Den bästa känslan enligt mig.

4. Förändring

Jag märker en stor skillnad när jag tränar regelbundet och inte. När jag inte tränar känner jag mig lätt nere, ledsen, smärta och svårare att komma till ro. Efter några veckor med träning märker jag skillnad i kroppen och mitt mående. Som ni vet lider jag av reumatism, senaste veckorna har jag haft ont i olika delar i kroppen. Regelbunden träning hjälper till på så många olika sätt. Jag blir motiverad att träna när jag vet att det kan hjälpa mig på olika sätt.

5. Hitta din grej med träningen

I början tränade jag på gym men sen corona slog till har jag kört träning hemma. Nu tränar jag fortfarande bara hemma och har inga planer att återgå till gym. Jag har hittat mina två favorit träningsformer det är löpning och yoga. Så mycket skönare och smidigare att träna hemma tycker jag ifall man har möjlighet. Träningen blir mycket roligare när man är pepp och har hittat sin "grej". Jag älskar löpträning och yoga, blir pepp känslan efteråt. Jag blir motiverad av lyckan jag känner efter ett pass.

Bilden till vänster är lånad från pinterest

LouiseEdling

  • Hälsa

Gillar

Kommentarer

saranilsander
saranilsander,

Såå bra punkter och tips!

nouw.com/saranilsander
tildablanksvard
tildablanksvard,
celinelundqvists
celinelundqvists,

Underbar känsla när man känner att kroppen mår bra av träning! Superfina tips!

nouw.com/celinelundqvists
sarahlinnsliv
sarahlinnsliv,

Grymt bra inlägg, tänker många gånger att sitt varför kan stärka sig för verkligen träna! <3

nouw.com/sarahlinnsliv
seagullcrying
seagullcrying,

Behöver verkligen få någon form av motivation känner jag, den är verkigen usel!

nouw.com/seagullcrying
Hannativeskog
Hannativeskog,

Så bra inlägg! Älskar verkligen träning och hur glad man blir av de😍

nouw.com/hannativeskog
Desireekujala
Desireekujala,

Såå bra tips verkligen! 😃

nouw.com/desireekujala