Jobba i Frankrike?

Hej på er!

Och ja jag befinner mig i Frankrike, närmare bestämt på ett vandrarhem lite utanför Nice. Jag är nämligen här för att arbeta i tre veckor.

Här ser ni en bild på vandrarhemmet och utsikten från det

Det är så att jag, tillsammans med tre andra tjejer från min skola, åkte till Frankrike i söndags. Planet gick 6:15 och vi åkte hemifrån kl. 2:30 så vi var ganska trötta då! I Frankrike blev vi upphämtade på flygplatsen av han som är chef över vandrarhemmet i Nice. När vi kom dit visade de vart vi skulle bo, vilket var i ett hus bredvid själva vandrarhemmet. Det har iallafall varit skönt att vara lite själva från gästerna, särskilt då vi har ett eget badrum!

På kvällen då åkte vi in till Nice och strosade runt lite. Det var dock lite svårt med bussarna men det löste sig. Dagen efter det reste dock de andra två svenskarna till ett annat vandrarhem som ligger 20 min härifrån. Efter 1,5 veckor ska vi byta plats med dem. Det blev dock lite tomt utan de andra två, men vi ska försöka få tid till att hitta på något tillsammans någon dag! Jag och Frida, som är hon som jag jobbar och bor med, var lediga den dagen så vi tog chansen att åka in till Nice och besöka stranden. Som för övrigt är jättevacker!

Här ser ni lite franska byggnader och mig avnjuta det fina vädret!

Igår hade vi våra första arbetspass och det gick bra. Mellan passan hann vi åka med bussen till en affär och sen tog vi bussen igen för att hitta ett glasställe. Vi var i ett stort behov av glass! Som tur var lyckades vi hitta ett som var ganska dyrt, men det var väldigt gott. Jobbigt dock att det var så varmt att glasen smälte så det blev glass överallt!

Jag ska ändå vara här i tre veckor så jag tänker att jag återkommer mer hur det är och hur det går att jobba i senare inlägg.