Vi hittade även en begagnad huv som passade perfekt. Nu är krockskadan färdig reparerad. Det som återstår är polering av huv.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Första dagen efter jullovet möttes vi av en krockad Volvo 240. Vi fick börja med att ta bort fronten på bilen. Därefter fick vi åka iväg för söka efter begagnade reservdelar. Lyckligtvis hittade vi en Volvo 240 som vi kunde ta delar från. Vi plockade med oss motorhuven, fronten, vänster framskärm och vänster strålkastare. Innan dagens slut hann vi montera fast framskärmen.


Likes

Comments

Fredagen den 15 december var ingen vanlig teoridag. Vi bakade tunnbröd. Innan vi började att sätta degen, torkade vi rent bänkarna och städade i klassrummet.

Medan degen jäste hade vi rast. Innan vi började att baka ut kakorna, räknade vi ut hur många kakor vi skulle få totalt.

Det blev 36 st totalt som vi skulle kavla ut till runda kakor. Först använde vi en vanlig kavel och sedan en kruskavel för att brödet inte skulle svälla upp under gräddning.

Vi hjälptes åt att grädda kakorna, dela dem i två och paketera dem i påsar. Självklart smakade vi på kakorna. Gott!!

Frysen är nu full av tunnbröd och vi har fika så det räcker ett tag :-)

Nu tar vi jullov....ses i januari!

Likes

Comments

Innan vi kunde börja arbetet med att montera motorvärmaren läste vi igenom en instruktion för att veta hur vi skulle gå till väga.

Vi började med att montera en blockvärmare. Därefter drog vi upp kabeln till lämplig monteringsplats och satte fast den med buntband för att hålla den på plats. Sedan borrade vi hål i torpedväggen för montering av kupévärmaruttag.

Det borrades ett hål i fronten för den yttre kabel som sedan monterades och därefter så kopplades alla kablarna ihop i de medföljande kontakterna.

En jordkabel monterades i samband med att den yttre motorvärmarkabeln monterades.

Efter monteringen så testades systemet.

Likes

Comments

I måndags hade vi turen att få byta olja på en Kawasaki KLF 400.

Vi bytte även tändstift och kontrollerade oljenivåer i fördelningslådan, växellådan och slutväxeln.

Vi tog isär och kontrollerade bromsarna bak och fram.

Avslutningsvis gjorde vi en glykolcheck.


Likes

Comments

Jag började med att ta bort däcket och borsta rent bromsoket med stålborste. Efter det monterade vi bort bromsok och bromsskiva och fortsatte rengöra bromsnavet med stålborste. De nya bromsskivorna rengjordes innan de monterades tillsammans med nya bromsbackar och bromsklossar.

Likes

Comments

Vi började med att ta bort dörrsidan inne i bilen och tänkte att vi skulle kunna byta låskistan. Men det gick inte utan vi var tvungna att ta bort ytterplåten på bildörren, eftersom bildörren var skruvad i två delar, vilket innebar att det blev betydligt mer jobb än vi hade tänkt från början.

När vi hade bytt låskista och skulle montera ihop dörrsidorna, och var nästan färdiga, så upptäckte vi att vajern till dörrhandtaget var för lång!

Det problemet löste vi genom att använda den gamla vajern.

VI KOMMER ALDRIG BYTA LÅSKISTA PÅ EN GOLF IGEN (om vi inte får väldigt bra betalt :-)


Likes

Comments

Idag gjorde vi en utflykt till Herrgårdsparken i Köpmanholmen. Det blev en härlig dag med skogsvandring, nutidskryss och hamburgergrillning.

Likes

Comments

Vi fick in en Skoda Octavia med laddningsproblem som vi snabbt såg att det var en multirem som hade gått av. Vi ersatte den med en ny rem som vi monterade enligt anvisningar.

Likes

Comments

Vi har bytt Lambdasond på en Suzuki SX4 på grund av felaktigt avgasvärde .

Först kopplades dator in på bilen för att läsa alla värden. När vi hittade felet, trasig Lambdasond, bytte vi ut den mot en ny. Samtidigt bytte vi tändstift som var dåliga på grund av den trasiga lambdasonden . Därefter kopplades dator på bilen igen för att säkerställa att felet var lagat. 

Likes

Comments