Grekland - Kreta

Till att börja med måste jag än en gång berätta att jag hade världens mysigaste resa till Grekland.. Det var verkligen fantastiskt väder varje dag och så himla skönt att få åka på en resa tillsammans med familjen för lite avkoppling!

På Arlanda i väntan på flyget mot Kreta. Pasta, kaffedrinkar och tre super taggade personer.

Vår första dag spenderades vid poolen med drinkar i handen. Hur underbart ser det inte ut? Mot kvällen duschade vi och gick ner till stranden för en middag, precis vid solnedgången. Det är så synd att man inte kan fånga sådana stunder på bild, bilden längst ned till vänster är så orättvis. Ser ni förresten hur mycket olika slags kött det är på våra tallrikar? De som jobbade på restaurangen frågade oss säkert tio gånger om maten var äcklig då vi inte ens kunde äta upp hälften, haha.

Under vår andra dag tog vi bussen till Chania för att kika in hamnen. Passade på att testa den grekiska rätten moussaka till lunch (vilket faktiskt var väldigt gott) innan jag och Alva delade på en glass och en drink från en ananas, har alltid velat testa det men till vår besvikelse var den faktiskt riktigt äcklig. Under kvällen kollade vi runt i området där vi bodde och kvälls badade i poolen.

Tredje dagen hängde vi också vid poolen, drack drinkar, solade och bara tog det lugnt. Till kvällen blev det minigolf dock, vi spelar alltid minigolf då vi är utomlands familjen och jag ska bannemej börja göra det oftare, det är hur roligt som helst ju. Speciellt duktig kan jag inte erkänna att jag är, men det är en annan femma.

Under vår fjärde dag besökte vi först stranden. Drack en juice och sedan lessnade jag och Alva på att bara ligga och sola så vi gick upp för en klippa som låg i närheten och kollade den fina utsikten istället. När vi kom tillbaka till hotellet drack vi varsin mojito. Brukar inte vara något fan utav de drinkarna men dessa var verkligen to die for. På kvällen gick vi runt lite i området och pausade för god dryck.

Denna dag tog vi en buss till mina kusiner som bodde på ett ställe några timmar bort. Det slutade upp med att vi gick den sista biten (i gassande sol och flipflops) vilket bara det tog över en timma. Vi var helt slutkörda när vi väl var framme och beställde direkt in glass för att svalka oss. Resten av dagen var verkligen hur underbar som helst, vi drack drinkar allihopa, solade och hade det jätte trevligt innan vi åt hotellets suveräna middagsbuffé. Min kamera dog trist nog nästan direkt vi kommit dit, så det blev inte alls många bilder tagna..

Vår näst sista dag tog vi en buss till en av Greklands vackraste stränder, Elafonissi närmare bestämt. Trots att bussresan var hemsk för oss som är så höjdrädda (de körde uppe i bergen) och att det tog runt 2,5 timmar att ta sig dit så var det värt varenda sekund. Det är den absolut finaste stranden jag någonsin har sett i hela mitt nittonåriga liv och beskrivs som'' Greklands egna lilla Maldiverna''. Jag kunde liksom inte ens fokusera på att ligga och sola, utan satt mest och kollade runt och tog bilder för att inte missa något innan bussen gick hemåt igen.

Vår sista dag spenderade vi i Chania. Först shoppade vi lite och sedan tog vi en lunch på en restaurang vid hamnen. Vi vandrade upp till muren och kollade lite på utsikten därifrån och tog sedan en frappé på Starbucks. Vi begav oss tillbaka till hotellet vid middagstid, då tog vi det bara lugnt och åt sedan vår sista måltid på en restaurang mitt emot hotellet. Flygningen gick super bra och trots att jag endast sov en timma under natten kände jag mig redo för bal då vi landade i Umeå fredag morgon. Tack igen pappa för den här resan.❤