Så bygger du en PANG rumpa

Jag får många frågor ang hur jag tränar rumpan för maximal kontakt. Vilka övningar jag gör och hur jag tänker för att få så bra kontakt som möjligt.

När det gäller alla övningar för kontakt i gluteus så fungerar dem på samma sätt. Du ska sjuta fram höften! Och hur gör du det på ett så effektivt sätt som möjligt? Jo, du spänner rumpan!

Testa en gång! Stå upp och slappna av, känn att du nästan får en svank och att din höft faller något bak. Genom att bara spänna ihop dina skinkor så kommer din höft att skutas fram och din rygg blir rak. Svanken försvinner.

Gällande alla övningar för att få kontakt med rumpan: Knäböj, squats, hip-trust, marklyft, raka mark...etc... så går det till så att i bottenläget så spänner du rumpan och skjuter fram höften till startpositionen.

Testa detta genom att göra dessa övningar utan vikt... sjunk ner och för att komma upp pressar du ihop skinkorna och skjuter fram höften. Genom att spänna skinkorna och låta dem vara en del av lyftet så kommer du också att aktivera den muskeln.

Ett tips är att stå med tårna lätt utåt och knäna i tårnas riktning hela vägen... öppnar man upp höften har man lättare för att få kontakt i Gluteus.

När man väl fattar grejen med att spänna rumpan och skjuta fram höften. Istället för att dra eller trycka någonting uppåt. Så kommer man börja använda mer rumpa, istället för rygg i marklyftet. Och mer rumpa istället för framsida lår i knäböjen.

"RUMPA RUMPA PUMPA" ska gå genom din hjärna. Och snart kommer du fatta att det handlar om att pressa fram höften. Inte dra eller trycka upp vikten. PRESSA!!

Gillar

Kommentarer

by_anniess
by_anniess,
linneasstyrka
linneasstyrka,
Du är grym ❤️❤️nouw.com/linneasstyrka
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229