Bloggfrågor - Hur går jag NER/UPP i vikt på ett sunt sätt?

Hej fina läsare! Jag har blivit överöst med privata frågor i helgen och har därför inte haft någon tid över för bloggen. Anser att personer som kontaktar mig för råd alltid går före mitt ego för bloggen. Samtidigt som jag alltid finner inspiration till nya ämnen när jag väl sätter mig ner och bloggar.
Alla frågor som skickas in som jag tar upp i bloggen är anonyma, och anledningen till att jag vill lyfta frågorna här är för att dem gärna kommer igen!

Tanken var att jag skulle göra en VLOGG! Men då tiden inte räcker för det denna veckan så får ni vänta till helgen. Tänker då lyfta så många frågor som möjligt och för er som inte fått chansen att ställa någon fråga än. Gör det nu!

I detta inlägget tänkte jag ta upp 2 utav dem allra vanligaste frågorna jag får:

Hur går jag upp i vikt på ett sunt sätt?

Många av mina läsare har en ätstörning och är rädda för viktuppgång. ”Tänk om jag inte kan sluta gå upp i vikt när jag väl har börjat”. Till er har jag mina bästa knep!
1. Byt ut alla dina produkter så som yoghurt, pålägg, mjölk, såser osv till fetare produkter. Istället för att välja mild yoghurt, välj fetare grekisk yoghurt. Köp röd mjölk, bea, ost osv. Produkter du snabbt kan byta tillbaka och återgå till det du åt förr när du var viktstabil.
2. Har du svårt för att äta kan du köpa superprodukterna VITARGO, gainer och Massa. Detta dricker du till dina måltider och det innehåller MYCKET BRA kalorier som bidrar till en sund viktuppgång utan någon mer ökad mättnadskänsla. När du känner dig nöjd med vikten så slutar du bara med att dricka dessa (vilket av det du nu väljer) till maten. Och kroppen kommer förbli viktstabil precis som innan du började din viltuppgång.
Obs: tänk på att ämnesomsättningen ökar i takt med att du börjar äta mer. Så varningen rädd för maten!

Hur går jag ner i vikt på ett sunt sätt?
Samma sätt som på fråga 1 så rekommenderar jag dig till att byta ut dina vanliga bas-produkter (dock) mot mer energisnål mat. Välj lättare produkter och med utan tillsatt socker. Ät massvis med grönsaker, frukt och försök mätta dig på BRA MAT. Undvik flera ätardagar i veckan. Men behåll gärna någon dag där du kan mysa till det lite extra, mest för att hitta motivationen till att fortsätta mot målet ”en lägre vikt”. Ät regelbundet, så du inte blir superhungrig och hetsäter framåt kvällen, och försök hålla igång så mycket som du kan. Vardagsmotionen är guld värd så försök gå, cykla dem gångerna du egentligen hade velat ta buss eller bil. Hitta en livsstil som du kan leva med perioden du går ner i vikt och försök att ha den så lik ”din vanliga vardag” som möjligt, MEST för att inte det ska bli så jobbigt att du inte orkar fortsätta vägen ut.

Gillar

Kommentarer

freedomfights
freedomfights,
TTack snälla för det här inlägget jag känner igen mig i det är du skriver. Speciellt på den biten om att vara rädd att inte kunna sluta gå upp i vikt när man väl börjat. Jag känner så. Jag har börjat gå upp i vikt jag gått upp 10 kg på några månader. Jag har aldrig förutom en gång gått upp i vikt.
Nu äter jag en gång per dag för jag är rädd att ja jag ska gå upp i vikt för mycket och bli tjock. Jag väger 60.
nouw.com/freedomfights
linneasstyrka
linneasstyrka,
muskler väger. jag är 168cm och väger 63 kg och är påväg uppåt. du får helt enkelt inse VAD SOM ÄR VIKTIGT HÄR I LIVET. svälta dig för att vara överdrivet smal och orkeslös. eller äta för att må bra och orka träna. tycker du ska sluta väga dig och bara kolla på vad du ser i spegeln eller var du presterar på träning. jag gick upp 13 kg förra året och jag ser smalare och mer vältränad ut idag.
nouw.com/linneasstyrka