Resan hit

Den här kartan var så jäkla häftig, man kunde följa hela resan från Stockholm till New York.

Då det inte funkar att lägga in mina bilder från kameran och jag inte har någon aning om varför tänkte jag passa på att berätta lite kort om resan hit. (De bilder som visas är från la mobila) något iallafall;)

Dagen den 6 mars vaknade jag väldigt tidigt, tror runt sju tiden på morran pga av resmage och att jag faktiskt ska flytta hemifrån i ett år. Jag åt frukost med mammsen och sen var det att packa det sista och bara vänta på att min moster skulle komma och skjutsa oss till Landvetter. Väl där började jag få kämpa med tårarna för jag var så jävla nervös, nervös för att flyga alldeles själv, nervös för att hitta rätt och nervös för att lämna de två bästa personerna i mitt liv i ett helt år. Vi satt och fikade på espresso house och sen åkte min moster vilket var otroligt jobbigt, asså min moster, hon betyder så mycket för mig och varit med under hela min uppväxt och jag älskar henne något enormt och den underbara tjejen som hon födde åtta år efter att jag föddes. Sen var det inte länge innan jag och min mamma stod och insåg at "this is it" nu måste vi säga hejdå. Herregud, det räckte bara att vi var påväg att kramas och tårarna bara rann, asså den situationen kan nog varit något av det jobbigaste jag varit med om. Att veta att det var den sista kramen jag skulle få och ge till den bästa personen i mitt liv, den som alltid finns där, min stöttepelare, min bästa vän, min mamma. I den stunden trodde jag aldrig att jag skulle komma därifrån för det gjorde så ont, så ont att lämna mitt hem (ja min mamma är mitt hem, hon är mitt allt). Men the minut ( för ca 3-4 år sen) jag hade au pair i tankarna visste jag att jag skulle få lämna den jag älskar mest och den som gör att jag känner mig trygg. Några minuter efter vi sa hejdå kändes det bättre men sen ringdes vi och tårarna bara kom och rann som aldrig förr och jag fick säga att vi får bara smsa för jag klarade inte av att höra hennes röst haha.

När jag sen satt på flyget till Stockholm kände jag nog ett litet lugn och satt och kollade ut hela vägen dit och bara kände att herregud, gör jag verkligen detta nu??

Väl på Arlanda hamnade jag såklart längst bort från vart jag skulle såklart, jag har ingen aning om vart jag ska och hade ca 30 min på mig, så fick halvspringa tills jag kom fram och träffade Lisa som också skulle med samma flyg som jag och vi träffades upp, (jättetrevlig tjej). Kändes skönt att ha någon även fast vi var främlingar för varandra så hade vi ändå en gemensam sak och kunde prata av oss och om det. Flygturen för mig var HEMSK. När jag väl hade landat på min plats fick jag sån otroligt hemsk magverk, antagligen all nervositet som hade lagt sig och när jag är stressad eller nervös så kan jag få väldigt ont i maggen (kanske början på magkatarr) men fy i helvete att det skulle komma just då man bara vill kunna njuta av turen liksom. Efter 9 timmar iallafall kollade jag ut och såg landet jag drömt om att åka till i hela mitt liv. Kändes så overkligt men samtidigt så rätt.

På flygplatsen i New York träffade vi några franska au pairer som skulle till samma hotell som oss och även vår busschaufför så där stod vi i nästan en timma och väntade på resterande som skulle följa med. Sen satte vi oss på bussen och åkte kanske i 1 timma till tills vi var framme på hotellet 3 på natten I think. Jag fick, inte till min förvåning "the extra bed" så sov inte så himla gott de två nätterna men de funkade. Så på morgonen ringde telefonen 06:30 för vi skulle upp och äta frulle innan föreläsningarna startade. Frukosten var inget att hylla över, hotellet och rummen i sig var jätte fräsha och fina men frukosten nja, torra mackor, smöret smakade inte som hemma, kaffet smakade vatten, men i den situationen kan man inte vara riktigt kräsen även om man är det. Man får helt enkelt bocka och buga typ haha.

Tänker att jag ska följa upp efter varje vecka, typ veckoresume då jag egentligen bara jobbar varje dag så de dagar ser i stort sett likadana ut eller om man ska skriva de dagar jag har tid, får suga lite på den karamellen.

Idag ska jag åka in till city (japp city är vad de säger här och med city menar man New york) känns allt lite fräckt att säga city som att det inte är någon "big deal" for me haha. Sen börjar jag jobba fem till midnatt och imörrn är jag ledig.

Ha en underbar lördag mina vänner så ses vi snart hör igen, förhoppningsvis med some pictures.