Föräldrar i Melbourne Pt. 1

Eh ja, som ni trogna läsare (hej mamma och Amanda) kanske minns så fick jag i slutet på april besök av mina kära föräldrar. Kul att jag nu 2,5 månad senare får tummen ur att visa vad vi hittar på - men, bättre sent än aldrig.

På fredagseftermiddagen, efter en hel dag av att känna mig som en fyraåring på julafton som längtar efter tomten, mötte jag upp de här två på Southern Cross Station. Gud så härligt det var att få krama om dem igen! Livets föräldrar. <3

Efter att snabbt ha lämnat av deras väskor på hotellet (två minuter från där jag bor) begav vi oss till ett av mina bästa ställen i Melbourne - Rooftop Bar i Curtin House. Mamma och pappa tyckte mycket om det stället och beundrade utsikten. Efter en trevlig välkomstdrink där kilade vi vidare på jakt efter middag.

Vi valde det här stället som jag hade kollat upp - Burger Project. Det är en australiensisk hamburgerkedja; finare än Mc Donalds men inte alltför extravagant. Maten var väldigt god och de hade olika vegetariska alternativ, vilket alltid uppskattas av mig.

Två älsklingsföräldrar som också var nöjda med maten! Efter middagen bar det av hemåt för tidig läggdags, då vi dagen efter skulle iväg på äventyr!

Vi hade hyrt bil för att köra Great Ocean Road över helgen. Jag inledde den första turen av körningen, ut ur Melbourne. Att köra i stadstrafik är ju sällan lugnt, men att köra i stadstrafik på fel sida av vägen och fel sida av bilen, det är något helt annat kan jag lova haha. Oavsett vad så gick det hela mycket bra, och vi nådde vår första destination Queenscliffe smärtfritt.

Efter en frukost där körde vi vidare och möttes snart av den här utsikten.

Här ser ni ett styck nöjd person som njuter av såväl utsikt som sällskap.

Mina två klippor i livet <3. Alltså, det var så fantastiskt lyxigt att få ha mamma OCH pappa för mig själv nio dagar i sträck? Tror aldrig det har hänt innan, i och med att jag har två systrar. Uppskattar verkligen den relation jag har till mina föräldrar som vuxen, att man faktiskt kan umgås ihop, prata om allt och upptäcka världen gemensamt. Wow.

Great Ocean Road

Ser ni hur fullständigt magiskt landskapet längs med Great Ocean Road är? Havet på ena sidan och gröna slätter på andra.

Så småningom kom vi fram till en av resans huvudattraktioner - The Twelve Apostles (som numera bara är 8).

Twelve Apostles

Pure Magic

Skåda oerhört nöjd tjej pga lyckades tajma in vår ankomst perfekt med golden hour.

När solen gått ner körde vi vidare mot Warrnambool där vi skulle sova en natt. Himlen var helt rosa.

Sedan åt vi pizza på ett väldigt mysigt ställe - och vilken pizza sen. Sjukt god.

Dagen efter lämnade vi tidigt för att bege oss mot The Grampians, som är en stor nationalpark (lite som Yosemite skulle jag säga). Mamma och jag roade oss i bilen <3.

The Grampians

Into the Wilderness

Naturen i the Grampians var så, så vacker. Dessutom såg vi massor av wallabies och kängurus, vilket var kul då det var mina första i det vilda och mamma och pappas första ö.h.t.

På vägen hem mot Melbourne stannade vi till för middag i Ballarat.

Ballarat var centrum för en guldrush på 1870-talet som gjorde Melbourne till världens då rikaste stad. Stilen känns väldigt amerikanskt kolonial, och mycket var väldigt välbevarat.

Ballarat

Efter middagen körde vi tillbaka hem till Melbourne, trötta men glada efter en väldigt naturig helg. Vad vi hittade på kommande tre dagar i Melbourne får ni se imorgon!