Instagram lindaviktoriaaaInstagram lindaviktoriaaaInstagram lindaviktoriaaaInstagram lindaviktoriaaaInstagram lindaviktoriaaa

WHITE LIPS, PALE FACE, BREATHING IN SNOWFLAKES.

Jag känner det. Med hela mitt hjärta. 2021 kommer att bli ett bättre år. Jag har ett mer positivt mindset, och en bättre energi. Jag har ett nytt matschema som jag påbörjat idag (kommer dock inte vara helt till punk och pricka förrän måndag den 11 när jag börjar jobba), har beställt hem alla nödvändiga kosttillskott och jag är återigen riktigt motiverad till träning, att bygga muskler och att se och få mer resultat. Jag har ävenså beställt hem en riktigt snygg agenda (som jag kan visa upp när den kommit hem) som jag ska ha som en journal över min träning och kost. Beställde även hem en annan anteckningsbok (yes, jag älskar att skriva och planera) som var riktigt fin (och en smula dyr för ett simpelt block - men men).

Jag avslutade precis ett grymt träningspass med P, så om ni är sugna på att ta del av det så kommer det här:

Set 1 LEFT LEG (Reps: 25 - 20 - 15 - 12 - 8 - 6 per övning)

1. One leg burpees

2. Pistol Squats

3. One leg squats

4. Lunches

Efter alla sets - byt ben (tar cirkus 30 minuter ungefär).

Set 2 RIGHT LEG (Reps: 25 - 20 - 15 - 12 - 8 - 6 per övning)

1. One leg burpees

2. Pistol Squats

3. One leg squats

4. Lunches

Hela passet tog oss ungefär 1 timme och jag brände runt 520 kcal. Heja oss!

-

Vad är annars nytt? Jo, jag har tackat ja till tre fristående kurser på Universitetet. Yep, jag vill ständigt lära mig mer och utvecklas. Nu ska jag bara försöka besluta mig för huruvida jag har tid för alla tre, eller om jag ska nöja mig med två och tacka nej till den tredje.


Gillar

Kommentarer

THE LAW OF ATTRACTION

Ni som känner mig, alternativt följer mig i mina andra sociala kanaler (e.g. Instagram) kanske känner till att jag har en liten kärlek till powerwalks. Jag går gärna minst en runda om dagen och då vanligtvis runt cirka 7 km. Nu under min julledighet passar jag såklart på att gå ännu längre, och jag har adderat ytterligare km till mina PW:s och kör längre rundor på cirka 2 timmar, vilket ligger på ungefär 15 km. Det blir först en sväng längs Donau, som avslutas med ett varv runt Baggarsea. Under mina promenader (som görs i ett högt tempo, idag brände jag nästintill 650 kcal på min 2 timmars sväng, heja mig) så passar jag ofta på att prata i telefon med vänner/familj, lyssna på musik men oftast lyssna på olika podcasts. Idag lyssnade jag på Vanessa och Rebeccas podcast som fokuserade mycket på "Law of attraction". Jag har, som många andra haft ett tufft 2020, och jag har insett att jag måste förändra mitt mindset (asap) för att "komma tillbaka på banan" och för att undvika att bli deprimerad. Därför har jag nu passat på att läsa på lite mer om denna new thought och tänkte därför passa på att dela med mig av lite av det som jag lärt mig och tänker är viktigt att fokusera på!

Så, "the law of attraction" är alltså en tro om att positiva och negativa tankar ger positiva och negativa upplevelser/resultat i en persons liv. Tron handlar således om att våra tankar är skapade av ren energi och att vi genom våra energier lockar till oss liknande energier. Det vill säga: har vi positiva energier - lockas positiva energier tillbaka och vise versa.

Jag ska alltså arbeta med att ersätta mina självförstörande (negativa) tankar, med positiva tankar. Ett tips som nämns i podden (och som även en av huvudkomponenterna i filosofin) är att man ska förändra sitt negativa tankemönster genom att skapa en en kreativ visualisering. Du ska alltså lossas att dina mål redan har inträffat (rita, eller skriv ner dina mål på ett papper, så att du klart och tydligt vet vad du vill uppnå). Den kombination du har mellan positiv tanke och känsla kommer således att locka till sig denna upplevelse eller möjlighet, law of attraction.'

Lagen om attraktion finns ständigt omkring dig, och därav är det så otroligt viktigt hur ditt mindset är, samt vilka personer du omger dig med. Så de förhållanden och upplevelser du övervägande tänker på, du önskar dig eller förväntar dig - kommer att komma till dig.

Nu ska jag sätta mig ner, skriva ner mina mål. Riva sönder pappret. Skriva ner mina mål igen (och tänka att jag redan uppnått dem) och lägga pappret (som Rebecca) under min madrass. Jag ska läsa igenom mina mål varje kväll innan jag går och lägger mig, under tre veckors tid. Är du med?


Gillar

Kommentarer

TABATA SERIES - PART 5, CORE EDITION

Det är dags för sista videon i tabata serien, och den släpps klockan 19:00 ikväll! Så till er som vill förbättra er core, eller få lite ny träningsinspiration borde absolut testa dagens video. Jag ser alltså fram emot att träna tillsammans med er ikväll, och till er med extra mycket energi kan jag rekommendera er att köra denna, plus tre av de andra tabata-passen för en grym tisdagsträning! Ha så kul och låt mig veta hur det gick för er!

Gillar

Kommentarer