15 sköna knep för att få din kropp på topp!!

Jag vill och jag kan!!! Ta en promenad. Snurrar tankarna eller känner du dig hängig? Gå ut på en lång promenad. Det gör underverk med själen som "jordas", du tänker klarare och den friska luften gör dig mycket piggare. Bonus: Du får en friskare, vackrare hy med naturlig lyster. Ut och spring. Det kostar ingenting, du kan göra det när du vill, var du vill och med vem du vill. Att springa är en fantastisk träningsform. Som ger bättre flås, bra förbränning och en härlig adrenalinkick. Ut och njut! Lyssna på härlig musik. Sätt på en låt som du tycker om, i bilen, hemma, på löprundan, eller om du kan - på jobbet! Musik är bränsle för själen och frigör massor av glädjehormoner,. Har du ett instrument hemma? Japp. Din röst. Sjung från djupet av ditt hjärta - i duschen, i bilen eller för alla som vill höra - och vips har du blivit både lyckligare och tränat magmusklerna på köpet! Svettas fint och funktionellt. Det är ingen myt! Det är roligare att träna i snygga och funktionella träningskläder. Du känner dig lättare och svettas skönare. Se det som en peppande hälsoinvestering som kommer få dig att dansa, springa och styrketräna bättre än någonsin! Sov gott. Vi ligger en tredjedel av våra liv i sängen. Vi sover, återhämtar oss, bearbetar och laddar om. För en maximal sovupplevelse bädda med nytvättade lakan och kryp ner i en härlig kokong av fridfullhet. Och prova att sova med öronproppar så slipper du alla småljud och får en djupare sömn. Och ja, du hör både väckarklockan och nattvakna barn ändå. Satsa på styrka. Dina muskler ska bära din kropp hela livet. Börja enkelt. Ett par armhävningar och några situps varje kväll kommer göra under för din kropp. Slipp skador, undvik ryggont och få en stoltare, snyggare powerhållning på köpet! Lägg dig på spikmattan. Om du känner dig stel i ryggen eller har svårt att somna - lägg dig en stund på spikmattan. Känn hur din kropp blir varm, tung och avslappnad. Hitta motivationen. Allt känns lättare om du tänker att det du gör är kul och givande. Varför vill du börja träna eller äta nyttigare? Skapa positiva bilder där du ser hur du kommer att kunna springa uppför trapporna med ett leende och hur supersnygg och superstark du snart kommer att vara. Du vill och du kan!! Ha skönt sex. Bra sex är skön näring för kropp och själ. Dessutom stärker sex immunförsvaret, tränar kroppen och stimulerar dina naturliga smärtstillare - endorfinerna. Du sover bättre och(!) får ännu mer lust. Torrborsta och smörj. Detoxa dig genom daglig torrborstning innan duschen. Borsta från händer och fötter och in mot hjärtat, duscha och smörj sedan in din kropp med en mjuk och väldoftande kroppslotion. Träna! Den bästa träningen är den som blir av. Det spelar ingen roll om det var igår eller en evighet sen sist. Just do it! Dra på dig ett par brallor och spring ut. Eller häng på vännen nästa gång hon/han ska gå på de där passet som är så kul. Träning är en investering i dig och din kropp. Det är du värd! Fila på fötterna. Du står och går på dem hela dagarna - klart att dina fötter är värda ett helande bad med uppfriskande pepparmyntsolja som ökar blodcirkulationen. Skapa en avkopplande minioas, bada, torka och fila fötterna i toppform. Massera in en välgörande fotcreme och livet känns lite skönare direkt. Ät fet fisk och linfrö. Feta fiskar och frön är rika på omega 3 som ökar din fettförbränning, ger bättre koncentrationsförmåga och minskar risken för inflammationer. Mums! Njut nötter. Ät nötter och frön som mellanmål och strö dem över sallader så får du i dig nyttiga fetter och antioxianter. Så gott! Och tar bort sötsuget direkt. Drick vatten på morgonen. Börja dagen med ett stort ljummet glas vatten. Kanon för matsmältningen och ger bra vätskebalans.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229