[00:03]

Lovade mig själv att lägga mig tidigt idag men såklart blev det inte så.. Nu ligger jag iallafall i sängen så det är tidigare än vanligt, och jag har varit dödstrött hela dagen!! Spec sen vi kom hem, så detta är efterlängtat. Elvira den tröttisen somnade iallafall tidigt, så himla sömnig nu ikväll efter vi ätit pizza.

Kring 23 lyckades jag klämma in 50 min träning också, faktiskt stolt över mig själv. Blev inte dom övningarna jag tänkt/planerat, idag är det ju ben/rumpa&mag-pass men körde även plankutmaning. Jag har alltid (!) avskytt plankan och armhävningar, spec armhävningar men plankan också. Aldrig haft tillräckligt med styrka i hela kroppen liksom (känns det som). Så idag satte jag upp en utmaning för mig själv att köra plankan varje dag (eller åtminstone varje träningspass mån, ons o fre) där jag pushar mig själv lite mer.

Jag kände idag när jag körde det att jag hade pallat mer än jag gjorde men om man tänker helhetsmässigt är jag som sagt svag i kroppen. Jag lägger mycket fokus på att träna mage, ben och rumpa. Det är det roligaste att träna enligt mig. Så därför blir ju rygg, armar och bröst drabbade. Inte bröst som i tuttarna då utan bröstmusklerna.

Även om det var tre år sedan jag var gravid så har jag inte haft en kontinuerlig träning sedan dess och när jag väl haft det mellan alla sjukdomar och annat så har rygg aldrig varit prio, inte mage och armar heller förrän senare tid. Och mina axlar som jag ständigt har ont i tycker jag är obehagligt att träna just för att det är nått fel i dom, dom hamnar liksom ur led och knakar så .. Ja, det blir fel prioriteringar helt enkelt. Och sen för att ryggövningar är så jädra tradiga och jag inte hittat några direkt som jag trivs med och tycker är roligt. (Tycker man inte det är det minsta roligt eller skönt så tappar man ju motivation)

Därför tyckte jag plankan kan vara ett bra substitut för att bygga upp en grundstryka att jobba utifrån så därför antog jag då utmaningen (som tagit mig en novell att komma till).

Idag gjorde jag plankan i en minut, först i 40 (sekunder) men sedan pushade jag mig lite till, gjorde om det och gjorde en minut då som sagt. Nu gjorde jag det sist av träningspasset vilket inte var så smart kanske men men, nu är tanken att jag ska lägga till lite i taget hela tiden.

Jag har inte gjort något schema ännu men mitt mål är att klara x antal minuter om 30 dagar. Ska se vad som är rimligt och sen utgå från imorgon där jag gör plankan utan att ha gjort ett helt träningspass innan dvs utan mjölksyra i benen 😅

Ska bli spännande och se hur det blir men himla kul 👍😄

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229