Smekmånaden i Palma

Jag är tillbaka i vardagen här i London, men det känns inte så tungt som det kanske borde efter dessa två fantastiska veckor i mitt liv. Livet har verkligen varit sååå lyxigt och helt perfekt, men jag ser samtidigt fram emot att få beta av lite jobb nu, och förhoppningsvis kan vi gå lite mer framåt i lägenhetsköpet med.

Nu när jag avklarat mina inlägg om det fantastiska bröllop vi hade, och som jag verkligen kommer leva på resten av livet, kan jag berätta om det som följde; nämligen vår lilla resa/semester/smekmånad till Palma De Mallorca.

Jag har säkert nämnt tidigare att jag älskar att åka till platser och länder som är lite mer "ovanliga." Jag vill se och besöka det som ingen annat sett eller besökt. Därför var jag lite skeptiskt inställd till Mallorca, eftersom det känns som om ALLA verkligen har varit där. Mallorca var liksom inte den smekmånaden jag hade i huvudet. Dock är jag sååå glad att vi valde att åka dit. Vi hade verkligen en underbar semester som överträffade alla mina förväntningar! För det tog inte lång tid innan jag blev helt förälskad i Palma.
I huvudet hade jag för mig att Palma var ett annat Barcelona. Alldeles för turistigt, inte en stad man känner sig helt bekväm och säker i, utan en stad som liksom är upp-hypad till något den egentligen inte är. En “sämre” och “billigare” version av Valencia helt enkelt. Jag hade fel. Palma kändes precis som Valencia; en lyxig och härlig spansk stad, med lagom mycket folk, och väldigt fina restauranger. Vi var där i 6 dagar, och det fanns något nytt att se och äta varje dag. Det gillade jag.
De första dagarna vi var där var det ganska molnigt, så vi passade på att gå runt i staden lite. I slutet på veckan blev vädret mycket bättre, så då hängde vi vid poolen på morgonen och gick in till stan på eftermiddagen/kvällen. Vårt hotell – Gran Melia Victoria – låg en 15mins promenad från Santa Catalina. Vi gick oftast, men ibland tog vi även bussen som stannade precis utanför hotellet. Vet att vi var på smekmånad, men vi kallade vår resa för en food festival istället. Vi åt liksom hela tiden och jag, som aldrig går upp i vikt, har gått upp hela 2 kg på en vecka haha! Det är helt otroligt!

Ska definitivt skriva om några av de underbara restauranger vi varit på. För övrigt har vi bland annat besökt katedralen, legat på standen och latat oss, samt klättrat upp till Valdemossa-slottet, 124m över havet. Utsikten där var fantastiskt. Men som sagt, mest av allt har det blivit mat, solsängarna på hotellet, gå runt på stan och druckit en massa cocktails på kvällarna. Värmen var underbar hela veckan, och det är den jag saknar mest just nu. Värmen och solen. Har världens finaste bränna just nu tack vare Palma, och vill aldrig att den ska försvinna. Älskar att vara brun!