Padstow

Mitt sista inägg från Cornwall blir också från sista dagen där. Lördagen var vår hemresedag, och vi började den med att äta frukost på hotellet och checka ut. Sedan körde vi upp till norra Cornwall och ett ställe som hette Padstow. Det var en kort bilresa på 50 minuter.

Vi stannade vid en öde strand som hette Harbour Cove, där min man fick bada en sista gång. Om man zoomar in på bilden ovan så kan man se en prick ute i vattnet som är min man 😂 Det var en jättevacker plats, med en lång och nästan helt orörd sandstrand. Tidvattnet stod väldigt lågt, och det var riktigt långgrunt. Vill jättegärna tillbaka till den här stranden. Den var så vacker och vi var så ensamma.

Efter stranden åkte vi in till byn där vi gick runt ett tag. Padstow påminde om ett mindre St. Ives - det var mysigt med små butiker i små gränder, och en söt, liten båthamn. Vi ville äta en english cream tea innan vi åkte hem och hittade en mysig restaurang som serverade det. Jag har aldrig njutit så mycket av engelskt svart te i mitt liv! Och sconesen var perfekt mjuka, varma och nybakade. Och jag älskar ju grädde, så jag kanske åt lite väl mycket clotted cream med 😊 Det var ett perfekt avslut på en mysig vistelse i Cornwall.

Vi körde sedan hem. En resa som tog 4h 40min. Vi lyssnade på musik och sjöng, och njöt av utsiken igen, så det kändes inte alls att resan var så lång. Men det var skönt att sedan komma hem på kvällen, krama om mina svin, packa upp och tvätta. Det blev en annorlunda semester i år - en vi inte planerat - men dock så trevlig och mysig.