Hälsosamma mål

Idag gjorde jag en lätt, nyttig frukost åt mig själv bestående av en kopp kaffe (alltid koffeinfritt), ett kokt ägg, avokado, vindruvor och full fat grekisk yoghurt, innan jag tog mig ut i solskenet på en springtur genom parken (en tur på ca 5km). Överträffade mig själv lite, både med frukosten och springturen, men jag har ju bestämt att jag vill börja springa igen så då ska jag också göra det. Det blir början på min resa mot en lite starkare kropp som orkar mer.

Idag kändes som den perfekta dagen att börja igen då solen visade sig lite (dock blåste det riktigt kallt). Jag varvade springandet med powerwalking, men man kan ju inte vara en perfekt maratonlöpare direkt. Jag har ju faktiskt inte sprungit på 5 månader. I alla fall kändes det riktigt friskt och skönt, och jag orkade samtidigt mer än jag trodde.

Min fästman sprang han med, men dubbla distansen, så vi mötte varandra och sprang ihop ett tag i parken. Såg ett par som var lite äldre än oss, typ 30-35 som sprang ihop och delade hörlurar. Det såg härligt ut och det är nu ett nytt mål jag har. Först ska jag kunna springa hela 5km-rundan utan att stanna, sedan springa lite längre, samt öka farten. Och till sist vill jag kunna springa med min fästman hela vägen.

Gillar

Kommentarer