What I eat in a day

Jag vet att ni tidigare har uppskattat när jag har gjort inlägg med vad jag äter under en dag så här kommer ett till sådant inlägg. Jag brukar aldrig räkna kalorier förutom när jag gör dessa inlägg. När jag räknar kalorier när jag gör dessa inlägg är det för att kontrollera mig själv för att se så jag äter tillräckligt mycket och anledningen till att jag skriver ut dem är för att kanske kunna hjälpa någon av er. Kalorier är inget man ska vara rädd för, och heller inte något man ska tänka för mycket kring. Alltid när jag gör dessa inlägg kommer jag nästan fram till samma sak: att jag kan äta mer. Speciellt eftersom jag vill gå upp några kilo i vikt (kommer ett inlägg om det). Den här dagen åt jag totalt 2828 kalorier vilket är en bra mängd för mig, kanske att jag ev. behövde äta mer med tanke på att jag tränade och enligt min fitbit gjorde av med ca 720 kalorier under träningpasset (vet inte om man kan lita på det) och eftersom jag totalt gick 7500 steg under dagen.

Frukost: Havregrynsgröt, blåbär och jordnötssmör samt 2 ägg. Totalt 540 kalorier varav 24,5 g fett, 48,6 g kolhydrater och 26,2 g protein.

Lunch: Rödbetsbiffar (recept kommer inom några dagar), klyftpotatis, ärtor och en sås gjord på lättkvarg. Totalt 462 kalorier varav 6,5 g fett, 67, 6 g kolhydrater och 27,4 g protein.

SportUp dricka medan jag tränade: 110 kalorier varav 27,6 kolhydrater. Denna är från WellAware, jag brukar ta en skopa som jag blandar med vatten. Det är både gott och bra att dricka under träning, speciellt under långa energikrävande pass. Med min kod Lina25 får ni 25% rabatt hos wellaware.

Mellanmål: Två mackor med smör, ägg och kaviar samt en kiwi. Totalt blev detta 529 kalorier varav 28,3 g fett, 48, 6 g kolhydrater och 20,4 g protein.

Middag: Kyckling med sötpotatis, broccoli och bearnaisesås. Totalt blev detta 724 kalorier varav 45,2 g fett, 34,7 g kolhydrater och 42,4 g protein. Allt fett kommer nästan från bearnaisesåsen, 50 g bearnaisesås motsvarar också 375 kalorier, vilket är mer än hälften av kalorierna i måltiden. För mig gör det inget att det blir mycket kalorier eftersom jag vill gå upp i vikt, men försöker man gå ner i vikt skulle jag inte rekommendera en så kaloririk sås utan istället satsa på mer mat så man blir ordentligt mätt.

Kvällsmål: Glömde fota kvällsmålet men skriver ut exakt vad jag åt så kan ni skapa er egna bild över det. 160 g naturell kvarg, 23 g valnötter, två knäckemackor (wasa delikatess sesam) med smör (11 g) och ost (15 g). Totalt blev detta 463 kalorier varav 28,5 g fett, 21,1 g kolhydrater och 28,4 g protein.

Som vanligt har jag inte ätit mer eller mindre än vad ni ser på bilderna och jag åt så jag blivit lagom mätt vid varje måltid. Det här är bara ett exempel på en matdag för mig, bara för att denna dag ser ut så här betyder det inte att alla dagar ser ut så här. Kram!

Gillar

Kommentarer

Jsamuel90
Jsamuel90,
Gillar verkligen dessa inlägg, du får gärna göra de oftare 😍 och ev även skriva ut tex mängd havregryn, jordnötssmör osv. Kul att se 😃nouw.com/jsamuel90
isabylund
isabylund,
åh vad gott allt såg ut! Speciellt rödbetsbiffarna!!nouw.com/isabylund
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229