What I eat in a day

Det var längesedan jag gjorde ett sånt här inlägg så tycke det var dags igen! Längst ner i inlägget hittar ni lite tankar kring denna mat-dag men föst delar jag med mig av vad jag ätit.

Till frukost åt jag som alltid havregrynsgröt och två ägg. Denna gång valde jag att toppa gröten med mjölk och färska jordgubbar direkt från mamma och pappas trädgård, MUMS.

Efter att jag hade jobbat lite (svarat på mail och fixat med ett samarbete) gick jag en promenad till gymmet och tränade sedan ett bröst- triceps- och axelpass. Medan jag tränade drack jag en aminopro. Det är en sockerfri dricka berikad med vitaminer, BCAA och koffein.

När jag gick hem från gymmet åt jag en god proteinbar, självklart sockerfri, från wellaware. Denna bar är faktiskt min favorit!

Direkt när jag kom hem lagade jag bananpannkakor till lunch. Receptet hittar ni här. Till bananpannkakorna åt jag återigen jordgubbar från trädgården men även massor med blåbär som jag köpte på torget på vägen hem från gymmet.

Eftersom jag åt lunch så sent (kl. 14.00) så åt jag inget mellanmål på eftermiddagen utan åt istället en relativt tidig middag. Lax, potatis, en sås gjord på turkisk yoghurt, tomat och spenat från trädgården. Jag älskar hur mycket mina föräldrar odlar och hur gott det är med egenodlat!

Direkt efter middagen åt vi jordgubbar och glass, haha har nog aldrig ätit så mycket jordgubbar som jag gjorde denna dag. Egentligen hade jag inte tänkt äta någon glass för jag ville ha en 100% nyttig dag men en skopa glass och massor med jordgubbar hör till sommaren och det gör mig glad, inte ohälsosam och onyttig.

Senare på kvällen gjorde mamma och pappa flädersaft och jag tackar inte nej till ett glas hemmagjord saft, för två år sedan hade jag gjort det men inte nu. Då hade jag bara sett hur mycket socker det är i den och tänkt att det är så onödigt att dricka kalorier. Men nu är det inte dem tankarna jag tänker. Nu tänkte jag "Åh vad gott med ett kallt glas hemmagjord saft" och inte mer.

Till kvällsmål åt jag en äggmacka och ett äpple. Egentligen var jag inte hungrig när jag åt detta men jag behövde äta så jag åt.

Totalt åt jag 2338 kalorier denna dag och det är jag nöjd över, möjligtvis att jag borde ha ätit ännu mer. Det här var en dag då jag tränade som jag nämnde ovan men jag gick även 15 080 steg vilket är en ganska normal dag för mig om jag inte har vilodag. Genom att äta detta så har jag fått i mig 1,85 g protein per kilo kroppsvikt vilket jag tycker är bra, rekommendationerna är att äta 1,6-2 g protein per kilo kroppsvikt och dag. Äter man mer än så gör det ingen nytta eftersom proteinet liksom kolhydrater och fett lagras in i våra fettdepåer vid överskott.

Något jag tycker jag kunde ha gjort bättre med denna mat-dag hade varit att äta mera grönsaker och något jag tycker jag gjorde riktigt bra var hur jag åt kring träningen. Först åt jag en ordentlig frukost ca två timmar innan och direkt efter träningen åt jag en bar för att sedan äta lunch ca en timme senare.

Hoppas ni gillar inlägg som dessa, kram!<3

Gillar

Kommentarer

SkiTeamandersson
SkiTeamandersson,
Håller verkligen med Isabella ovanför! Lider nämligen också själv utav en ätstörning och kan känna igen mig i dina "tidigare " tankar ang. saftglaset till 100 % nouw.com/skiteamandersson
linajohansson
linajohansson,
Jaa det är sjukt vilka tankar man har och att man inte förstår hur dåliga vissa av dem är när man är inne i det. Hoppas du kan hitta en bra relation till mat, jag tror du kan det! Undrar du något är det bara att höra av dig till mig <3 nouw.com/linajohansson
Julia
Julia ,
Gör gärna dessa inlägg oftare! Så kul att se samt få lite inspo 😇
linajohansson
linajohansson,
Vad kul att du gillar det! Ska försöka göra ett i veckan igen 😊nouw.com/linajohansson
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229