Nytt träningsschema - resten av 2019

Måndag: Vila

Tisdag: Ben

Onsdag: Rygg och biceps

Torsdag: Bröst, triceps, axlar + kondition

Fredag: Vila

Lördag: Ben

Söndag: Kondition (+ valfritt)

Jag är så taggad på att komma tillbaka till träningen nu efter tentaplugget. Det blev ca 1,5 veckors uppehåll från gymmet men inte helt träningsfritt för under den tiden tog jag mig åtminstone ut på 4 korta löprundor. Löpträna är något jag i vanliga fall inte gör, eller förut gjorde jag det mycket men nu gillar jag styrketräning mer dock var det väldigt kul att börja springa lite igen så tror jag ska försöka bibehålla det.

Mina tankar angående schemat är att jag lagt in två benpass eftersom jag verkligen vill bli starkare i övningar som t.ex. knäböj och marklyft. Två vilodagar eftersom jag behöver vila, under den största delen av perioden kommer jag ha praktik vilket innebär långa dagar med mycket nya intryck vilket tar på krafterna. Två konditionspass eftersom konditionsträning är viktigt och på grund av att jag vill fortsätta med löpningen nu när jag börjat lite.

Idag började jag med första benpasset på schemat. Jag körde mycket basövningar så som knäböj, marklyft och höftlyft. Därefter var jag helt slut måste jag medge men körde ändå två övningar till vilka blev benspark åt sidan i cable cross och framsida lår i maskin. Det kändes så bra att vara tillbaka på gymmet igen, för även om jag bara var borta därifrån en och en halv vecka så kändes det som en evighet. Gymmet kommer för alltid vara mitt andra hem.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229