Mina dagliga kosttillskott del 2

Nu kommer del två i mina dagliga kosttillskott (första inlägget hittar ni några inlägg ner). Dessa skulle jag väl inte säga att jag tar dagligen men några gånger per vecka. Detta inlägg är också i samarbete med WellAware och min kod Lina25 gäller fortfarande för 25% rabatt på deras hemsida.

Sport Up tar jag dem dagar jag känner att jag måste få i mig mer energi, dvs när jag t.ex. känner att maten inte gav mig tillräckligt eller om jag vet att jag kommer köra ett hårt träningspass kan jag dricka denna i förebyggande syfte men även under själva träningspasset. Så här står det på WellAwares hemsida: En sportdryck rik på kolhydrater, nödvändiga elektrolyter, magnesium och vitamin c. Den innehåller snabba kolhydrater från maltodextrin som ger snabb energi till både muskler och hjärnan. Under långvarig fysisk aktivitet är det väl dokumenterat att kolhydrater har en prestationshöjande effekt. För att bibehålla en god elektrolytbalans har vi även tillsatt nödvändiga elektrolyter, magnesium och vitamin c.

Beet Up Collagen dricker jag helst varje dag men glömmer det ibland, den passar också utmärkt att blanda ner i en smoothie. Rödbeta har en prestationshöjande effekt för uthållighetsidrottare och det verksamma ämnet tros vara nitrat. Collagen är ett protein som finns i kroppen och har i vetenskapliga studier visat sig ha positiv inverkan för människor med ledbesvär men collagen är även bra för hud, hår och naglar. I detta kosttillskott har dem även tillsatt extra nitrat från spenat, c-vitamin och magnesium. Jag tycker att en Beet Up Collagen drink tillsammans med en nyttig måltid är perfekt återhämtning efter träning.

BCAA dricker jag när jag tränar, inte alltid men oftast. BCAA består av tre essentiella aminosyror och tas upp direkt utan att behöva spjälkas upp i matsmältningssystemet eftersom de redan är i sin fria form och inte bundna till andra aminosyror vilket ger ett snabbt och koncentrerat upptag. BCAA är viktigt för muskelmetabolismen och genom att tillföra det under träning finns det studier som visar på att muskelnedbrytningen minskar. 


Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229