Når sygehuse bliver for presset, går kommunikationen galt.

Jeg har besluttet at skrive lidt om vores seneste møde med det nye sygehus i Slagelse, for selvom vores besæg var rart var vejen dertil under alt kritik. Ikke personalet som sådan, men det pres de pålægges fra de højere magter, som gør patienter bliver glemt, og personalet står oftest forskud når skideballen skal ud.

Men her er det vi oplevede;
Daniel er kendt med hjertefejl som bl.a. indebærer et hul i hjertet og en utæt hjerteklap ved lungepulsåren, og skal derfor tjekkes regelmæssigt. I april sidste år  fik vi at vide at de villle se os om et år, men april 2018 kom og vi hørte intet. Det var offentliggjort at børneafdelingen på Næstved sugehus skulle flytte til Slagelse i maj, så vi besluttede at give dem lidt snor og tænkte vi nok hørte noget i maj. Men da Juni kom og vi stadig ikke havde hørt noget, ringede jeg. Her fik jeg at vide at han var røget ud af systemet men hun nok skulle give beskeden videre til dem der bestiller tid. Vi bliver lidt chorkeret men okay, de havde lige flyttet osv så det kan vel ske. Hun havde bekræftet hun kunne se det i hans journal at det var vigtigt, så da vi stadig ikke have hørt noget i september ringer jeg igen, og her siger de at ham var sat til i juli 2019, hvilket jeg var uforstående overfor når nu jans hjertelæge sagde det var vigtigt tilbage i 2017. Hun kunne godt se at jeg tslte sandt og ville rykke tiden frem, men slutter meget arrogant af med at sige "men der er jo ventetid på sådan noget".
Jeg følte mig vred og blev enig med min kæreste om, at indtil vi får tiden at vide, ville vi rykke hver måned, men heldigvis nåede vi ikke så langt, for I tirsdags blev vi ringet op med en akuttid om torsdagen hvis vi ville det. Vi takkede selvfølgelig ja, og selve scanningen forløb rigrig godt, og hans hjertefejl er i bedring og lægen er sikker på han vokser fra det. Både lægen og hans assistent sygeplejerske var rigtig  undskyldende overfor vores oplevelse, men det jo ikke deres skyld. Det handler om dårlig kommunikation og alt for stresset hverdag for det administrative personale. Så politikerne burde vågne op, og lade vær med at spare. Det går udover både patienter og personale, og kan i væreste tilfælde ende galt.

Vente tiden på sygehuset blev brugt i deres nye legerum mellem børneambulatoriet og neonatal afdelingen. Og hvilket lækkert rum det er, selvom det stadig er under opbygning.

indtil næste gang...
?? Lille Lise

Synes godt om

Kommentarer