<VI3

En helg i Köpenhamn, i goda vänners sällskap, var allt som behövdes för att måendet skulle göra en helvändning sen senaste inlägget. Jag mår för stunden bra fysiskt (peppar peppar ta i trä) och jag mår väldigt bra inombords. Känner mig lugn och fylld utav kärlek. Att jag igår dessutom fick reda på att jag var godkänd på tentan är väl också en bidragande faktor till att allting känns väldigt fint och lätt just nu.

MEN! Tillbaka till Köpenhamn.

Det är bekvämt, billigt och inte så tidskrävande att flyga. Så denna gång blev det flyg istället för tåg. Vi landade iallafall på förmiddagen på fredagen och åkte då direkt mot hotellet i hopp om att få checka in lite tidigare... Det gick tyvärr inte, men vi klagade inte utan lämnade bara kvar väskorna och begav oss bort till Nyhavn.

Hotellet vi bodde på (Phoenix Hotel) låg SÅ klockrent och det tog oss bara några minuter att komma till Nyhavn. Vi strosade längs vattnet lite och slog oss sen ner vid en av restaurangerna. När vi ätit upp gick vi bort mot Strøget, som även det bara tog några minuter.

Sedan vandrade vi hela långa gatan ner och gick in i de butikerna som antingen jag och Clara ville in i, eller de som killarna tyckte var intressanta. Zara vs Unisport osv. Det var trevligt iallafall och mysigt att traska runt där bland all julbelysning, alla fina skyltfönster och uteserveringar där människor satt utomhus med halsdukar, vantar och en kopp varmt i händerna.

Vi var garanterade incheckning vid 15 så då gick vi tillbaka till hotellet igen och blev lika positivt överraskade av rummen som vi blev av hotellet i sig. Så vi tog det lugnt ett tag, duschade och bytte om för att sen gå bort mot den (tydligen) första italienska restaurangen som öppnades i cph: "Ristorante Italiano". Jag lämnade mobilen på hotellrummet så har tyvärr inga bilder från kvällen... Men det var väldigt gott och vi hade det väldigt trevligt i den otroligt italienska miljön. Vi satt i en källare, omringad av massa vinflaskor och med ett liveband som sjöng och spelade italienska låtar. Åt pizza och pasta och pratade om kärlek, barn och framtiden.

Ny dag och ytterligare några timmar på stan. Denna dag gick vi på smågatorna bredvid Strøget där vi hittade bland annat NAKD och favoritbutiken Norr. Sen tänkte vi äta på det populära, omskrivna stället 'The Union Kitchen' men insåg snabbt att det skulle vara omöjligt att få bord, så vi hamnade på en restaurang vid Nyhavn - igen. Nära och bra.
Efter att vi gått hem till hotellet och bytt om till betydligt varmare kläder så tog vi oss till Tivoli där vi hade tänkt spendera kvällen. Enligt mig (och alla turistsidor) ett måste när man är i Köpenhamn och framförallt den här tiden då det är SÅ vackert med all belysning och julpynt.
Se bara! Mys, mys, mys.
Det blev brända mandlar och andra godsaker från stånden och sen åt vi varsin burgare på en restaurang i området. Vi gick varv efter varv och bara myste i flera timmar och avslutade sedan kvällen med en fika där fyra varma choklader beställdes in.
Sunday funday och jag fick med lilla familjen bort till slottet! Vi såg på vaktskiftet....
... Och gick sedan mot kyrkan som låg nära slottet. Mäktigt, fint och rofyllt.
Alex hade spanat in ett café på vägen dit så vi slog oss ner och fikade och värmde oss lite.
Med lite, lite tid att döda så gick vi till Arket och Illum...
...Innan vi gick till Café Norden som vi mirakulöst lyckades få bord på. Alex och Clara delade på burgare och den "berömda" Nacho'sen. Jag tog en sallad och Emil Nachos även han. Det var gott, trevligt och faktiskt lika bra som alla influencers påstått. När vi ätit upp gick vi tillbaka till hotellet och hämtade väskorna som vi lämnat när vi checkade ut tidigare på dagen. Sedan bokade vi en taxi och åkte till flygplatsen. I taxin somnade hälften av gänget och det var nog för första gången under resan som vi var helt tysta. Slitna själar. Ett bevis på hur mycket vi farit och flängt under helgen.

Ja. Och det var det. Jag är på ett sätt ledsen över att det är över och att jag säkerligen inte ens fått fram hur bra resan var genom detta inlägget. Men också glad, inifrån och ut. Ärligt talat så visste jag först inte om jag skulle skriva detaljrikt om helgen eller inte. Men nu gjorde jag det ändå, iallafall någorlunda. Men om jag skulle beskriva denna weekend med tre ord skulle jag säga: Kärleksfull, skön och perfekt. Jag vet ju att vi fungerar bra som en fyra - men allting har varit över mina förväntningar. Hur vi samarbetade, hur fin stämning det var genom hela resan och hur snälla och goa vi är mot varandra. Jag blir hundraprocent mig själv i detta sällskap och kan verkligen slappna av. Vi accepterar varandra, älskar varandra och jag älskar varenda en av dem på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Ni är bäst. Vi är bäst. Tack för den här resan, mina människor!