Hej alla, idag gick ja till skolan och hade 2 lektioner sen åkte jag hem för att jag mådde dåligt

Imorgon har jag historia prov om medeltiden. Så jag har suttit hela kvällen och pluggat så därför är klockan jätte mycket! Men jag tänkte börja blogga mer, typ 2 ggr i veckan! Ville mest bara säga de till er.
Godnatt

Till lunch åt jag 2 avokado mackor och smoothie och te😋

Hej jag tänkte göra ett jätte kort inlägg. Men imorse träffade jag min kompis Nicolina vi gick på dagis och samma skola tsm till 4an sen började jag på Campus Manilla. Vi gick och åt brunch på STHLM brunch club! Det var så gott och jag rekommenderar verkligen det där stället i Vasastan. Men sedan åkte vi till Åhléns på Östermalmstorg och där köpte jag en ögonbryns penna och en ögonfrans böjare. Sen åkte jag hem och jag har bara packat upp ifrån landet, duschat, städat och fixat inför imorgon för att då börjar vi skolan :( men imorgon ska äta frukost med Charlotte!😝

Jag glömde och blogga igår så därför ska jag göra de nu. Igår började jag kl 8:50 och slutade 16:35, jag hade så ont i min mage och var jätte hes.

Men jag åkte hem när vi slutade och sov 40 min och tog en alvedon innan jag drog till Irmas jul drink.

Vi körde secret Santa och åt pizza och lite jul godis och kladdkaka. Sen bestämde alla att vi skulle sova över så alla drog hem och hämtade sina saker till skolavslutningen som vi har idag.

Men jag har sovit väldigt dåligt inatt men nu ska vi äta jätte god frukost. Jag bloggar ikväll också r vi har fått jullov!

Hej idag blir det ett kort inlägg men med några bilder. Idag började jag halv 9 och slutade 15:15 men sen åkte jag hem och chillade.

Klockan 6:30 gick jag till fältan med Hedvig och där köpte lite paket till Secret Santa som vi ska ha med min klass och på en jul drink jag ska på imorgon.

Secret Santa är när man bestämmer en summa pengar som man ska handla för. Man vet inte vem det är till så man får köpa något som passar till alla så lottar man ut vem som ska få vad.

Så det ska bli jätte roligt! Men jag kom hem vid 8 och nu har jag ätit middag och ska gå och lägga mig snart alltså så tidigt som möjligt! Godnatt

Hej alla nu har jag inte bloggat på 2 dagar men det hände inte så mycket i lördags. Men igår alltså söndagen den 17 december vaknade jag upp hos min kompis Charlotte.

Vi åt advents frulle och fixade oss för sen gick jag hem och träffade Irma fö vi skulle på en hund mässa nära globen. Där fanns det 400 olika sorters hundraser. Hela min familj + farmor och Irma åkte dit och kollade på alla hundar, agility tävlingar och en mode show med hundar.

Vi har funderat länge på att skaffa en beagle och vi har bestämt att vi ska köpa en hund i april när det blir lite varmare. Men här ner finns lite bilder på några hundar. Men sen på kvällen gick jag på träning i Bromma och sen gjorde jag inget mer.

Men idag började jag klockan 8:40 och slutade 15:40 och då åkte jag hem och mötte Elsa och Ella för vi skulle gå hem till mig och bygga ett choklad hus. Det var jätteroligt och det var jätte enkelt!

Sen när dom hade gått har jag städat hela mitt rum alltså garderob, mitt skrivbord och alla lådor. Jag har valt out fit för imorgon och jag har duschat, men nu ska jag gå och lägga mig. Hörs imorgon!

Hola, idag har jag haft det super mysigt. Jag har bara haft 4 lektioner idag, jag började kl 9 och slutade 13:20. Det är därför jag älskar fredagar, men när jag slutade gick jag hem och bara chillade och lyssnade på gamla låtar. Vi var inbjudna till en invigning av den nya bilen. Sid 16:30 tog jag, min pappa min syrra och min brorsa en uber till ett Mercedes Benz event/invigning/premiär i stan nära mood gallerian.

Där träffade vi min mamma och där fick man drinkar och lite mat. Där visade dom även upp den nya Mercedesen och hade premiär! Jag blev intervjuad av några där som kommer upp på deras hemsida om ett tag. Där fanns det också världens coolaste trappa. Sedan gick vi till en bio för vi skulle kolla på solsidan.

Den var sååå bra, men därefter gick vi genom hela stan till ciao ciao och åt pizza. Jag tog en Margarita som vanligt, sen gick vi hem och nu är jag hemma och ska snart sova för att imorgon ska jag träffa våra familjekompisar och spela tennis.
Godnatt

Nu har jag tänkt att börja blogga igen efter typ tusen år! Jag kan knappt minnas när jag bloggade senast. Men idag har det varit en jätte chill dag.

Jag började 8:40 och idag hade jag 2 svenska lektioner och då kollade vi på film och åt pepparkakor. Till lunch idag fick vi julbord i skolan och så fick i julmust, pannacotta och massa pepparkakor. Vi satt och åt lunch i 1 timme och vi blev galet mätta.

Jag slutade 15:20 och sen åkte jag hem och har bara kollat på Netflix. Jag har börjat kolla på en serie som heter scream, det är en skräckserie och är jättebra!

Det är så skönt för vi har INGA läxor i veckan eller nästa vecka. Juste våra betyg sätts ikväll så snart ska jag kolla vilka betyg jag får för höst terminen.wiii! Jag är iallafall jätte trött så jag tänkte sova snart men mina sov tips är att:

1) släck inne på ditt rum 2 timmar innan du ska sova för då blir du tröttare och då somnar du snabbare.
2) ha ett mål som att ikväll ska jag vara i sängen klockan 21:00 och inte senare för då måste jag vara i säng 10 min tidigare nästa kväll.
3) drick något varmt innan du somnar.
4) ät inget innan du somnar.
5) Gör ditt sovrum svalt, mörkt, tyst och bekvämt.
6) Om du inte somnar inom 15-20 minuter, gå upp och gör något annat och gå sedan tillbaka till sängen när du är trött.
7) Gå och lägg dig och gå upp samma tid varje dag öven på helgerna. Att ha ett schema för att sova hjälper din kropp att hålla koll på vaken/sömncyklerna och skapar en vana som hjälper dig att somna lättare på kvällen.
8) titta helst inte på något som har med skärmar att göra som din mobil, tv, dator eller iPad.

Det är mina tips! Hoppas att ni har nytta av dom för det har jag. Men nu ska jag kolla vilka betyg jag fick. Puss och godnatt

Hej alla!
Under den senaste veckan har det varit många korta inlägg för att när jag skriver alla inlägg är det oftast sent på kvällen och man är jätte trött men jag ska försöka bättra mig.

Men idag vaknade jag vid 9 och gick och tränade i gymet och sedan åt hotell frukost. Jag duschade och fixade mig sedan åkte min familj och jag till mormor och morfar för att hämta dom och åka på en bil tur.

Min morfar älskar det och därför åkte vi till min mormors gamla gymnasium typ som ligger utan för Lund i något som heter hör tror jag de hette och där har dom gjort den gamla matsalen till en restaurang så vi åt där och nu är det inte längre ett gymnasium.

Jag var inte så hungrig för att jag åt en stor frukost innan vi åkte så jag drack lite te. Sedan åkte vi vidare till Båstad och där åkte vi förbi vårt hus och drack te och åt popcorn sedan åkte vi tillbaka till Lund och därefter gick vi på en pizza restaurang som heter VED. Så jag har typ åkte bil hela dan.

På restaurangen tog jag en Margarita och en cola zero. När vi hade ätit klart gick vi hem och kollade på tv. Men nu ligger jag i sängen och ska sova som vanligt puss och godnatt.

hej alla
När jag vaknade duscha jag och tvättade håret. Sedan åt jag en stor hotell frukost och sedan hade vi lite bråttom till vårt tåg som vi skulle ta till Köpenhamn. Min familj tog en taxi till tågstationen för att sedan ta tåget.

När vi kom fram mötte vi upp våra familje kompisar och sedan gick vi och shoppade lite.

Vi åt också en god lunch på ngt ställe och jag tog en toast men man fick smoothie till och lite andra grejer som gurka och jordgubbar.

Sedan shoppade vi lite till och därefter gick vi till tivolit i Köpenhamn! Det var så kul där, vi åkte väldigt mycket och jag hade ju aldrig varit där så det var jätte roligt men det var fruktans värt kallt men ändå blå himmel och sol!

Sedan tog vi en taxi till en asiatisk restaurang med vårrullar och nudlar och sånt, där åt jag vårrullar för jag var inte så hungrig efter vad jag hade ätit under dan. Sedan tog vi en taxi till tågstationen och köpte varsin glass och satte oss på tåget alla tillsammans och åkte tillbaka till Sverige. Sen tog vi en taxi från lunds centrala station till vårt hotell i Lund. Det har varit en hel dag i Köpenhamn och det var jätte mysigt plus att våra familje kompis mamma fyllde år idag så vi firade henne lite också.

Men vi har kommit hem från allt och nu ligger jag i min säng och ska sova.

Hej idag har jag gjort mycket grejer så jag berättar kort fattat.

Jag vaknade kl 8 och åt hotell frukost och sen tränade jag i gymet som finns här på hotellet. Jag har tagitvlite bilder ifrån hotellet som ni kan kolla in! Där nere alltså.

Men sedan duscha jag och åkte till mormor och morfar för att äta lunch. Efter lunchen gick jag en promenad och därefter åkte min familj och mormor och morfar till resten av våran la grande familia, alltså resten av min släkt på mammas sida.

Vi åt 3 rätters och hade jätteroligt. Nu är vi hemma tillbaka på hotellet men mina föräldrar skulle gå till en kompis men jag och mina syskon ville inte hänga med.

Jag ville bara säga att om ni är i Lund så tycker jag att ni ska bo på The More Hotel. Dom har gym och världens godaste mat och fin reseption och lobby.

Nu vill jag sova godnatt