​Det plejede at være forretningsejere, som havde udfordringer med at betale for deres markedsføring af deres produkter og services. Dette har Google AdWords ændret ved at tilbyde en forholdsvis billig måde at sprede ordet på. Men hvis man ikke laver en meget omhyggelig plan, for ens Google AdWords kampagner, kan man hurtigt bruge et par tusinde kroner på ingenting.


Her er det basale: Google AdWords er drevet af reklamer på bestemte søgeord, som viser sig i toppen af Google og er kategoriseret som en annonce. Folk, som så søger efter et af de søgeord, du har oprettet annoncer på, vil naturligvis se dine annoncer og forhåbentligt klikke ind og købe et af dine produkter/services. Hvor højt oppe på listen af annoncer, din virksomhed kommer, afhænger af, hvor mange penge du er villig til at bruge på din kampagne. Så jo flere penge man bruger, og jo mere relevant din reklame er, jo højere vil den ligge. Da Google AdWords er en CPC (cost per click) type annonce, betaler du kun, hver gang nogle klikker på din reklame og kommer ind på dit website.


Når din kampagne begynder, laver du en tekst, som skal fremgå som en annonce på Google, som så linker til din hjemmeside. Så vælger du søgeordene du vil annoncere på. Herefter, sætter du et budget, så det er under kontrol, hvor mange penge du bruger på din AdWords annonce. Så vælger du hvilke sprog du vil vises på, og i hvilket geografiske område din annonce skal vises. Hvis man er en skoforretning i Esbjerg, er der måske ingen årsag til at søgende fra Sjælland ser din annonce.


AdWords er ikke altid lige nemt selv at gennemskue, og her vil du altid kunne kontakte dit lokale AdWords Bureau, og få dem til at sætte annoncen op for dig, på meget professionel vis.


Likes

Comments