Jeg vurderer å selge vesken min fra Louis Vuitton. Ta kontakt med meg på instagram dersom du skulle vært interessert. @katharinalarsenn

Enkle søte små detaljer..

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Likes

Comments

Jeg tenkte jeg skulle dele noen av mine sminkefavoritter som jeg bruker nesten hver dag. Jeg er ikke spesielt flink med sminke og pleier heller ikke variere den særlig. Jeg syntes ofte huden min kan se litt trist og grå ut på denne tiden av året, derfor sverger jeg til produkter som gir meg mer farge og glød.

Benefit hoola lite bronzer – Jeg kjøpte «lite» for et mer naturlig resultat og fordi jeg ikke ønsket noen oransje pigmenter. Denne har en lett og fin undertone som gjør den veldig lett å jobbe med.

Chanel Aqua vitalumiere foundation – Denne legger seg fint på huden og jevner ut hudtonen. Har en veldig tynn dekkevne og passer best for de som ønsker en naturlig finish.

Soleil Tan De Chanel – En herlig krembronzer som fungerer godt på både sommeren og vinteren. Denne har en litt mer oransje undertone, men legger seg fint på huden. Gir masse farge uten shimmer og føles veldig lett.

Clarins lipgloss – Utrolig fuktighetsgivende og gir en fin glans på leppene. Sverger til denne hvis jeg ønsker en glødende look.

Urban Decay Naked3 - Dette er ikke et produkt jeg bruker til daglig. Består av shimmer, brunaktige toner, glitter og nøytrale farger. Jeg vil si at øyenskyggene holder seg lenge samtidig som de er veldig lette å påføre.

Likes

Comments

Vi nærmer oss varmere dager og jeg kjenner en stor lengsel etter vår. Denne måneden skal jeg sette av mer tid til meg selv – Jeg skal lese inspirerende bøker, fokusere på ting som gjør meg glad, kvitte meg med ting jeg ikke trenger og prøve ut nye treningsrutiner. En av mine absolutt favoritt bloggere Eirin Kristiansen publiserer slike innlegg hver eneste måned. Jeg hentet frem litt inspirasjon hos henne og lagde min egen vri. Jeg håper du finner litt inspirasjon og kanskje prøver ut en av tingene nedenfor.

#1 Rydd klesskapet ditt og selg ting du ikke bruker lengre på Tise - Bruk pengene du tjener på nye plagg du ønsker deg.

#2 Gi deg selv en ny hårklipp – prøv ut noe nytt. Det trenger ikke koste all verdens. Jeg klippet håret mitt for 299 kr og kunne ikke vært mere fornøyd.

#3 Prøv en ny gruppetime – oppretthold motivasjonen eller få ny motivasjon! Prøv noe nytt.

#4 Finn en ny cafe – utforsk byen din eller ta buss til en annen by, finn deg en ny favorittplass,

#5 Drikk varmt vann med sitron hver eneste dag – Jeg får virkelig ikke snakket nok om dette, gi det et forsøk.


#6
Inviter til tapaskveld - En hyggelig måte å samle venner på eller inviter noen du ønsker å bli kjent med.

#7 Les en ny bok - Sett av litt tid hver dag for å lese

#8 Vær mindre på telefonen – Vær observant på hvor mye tid du og dine venner virkelig bruker på telefonen.

#9 Hør på podcast - Det er gratis og du finner noe for enhver smak.

#10 Lær noe nytt – Det kan være om deg selv eller vennene dine. Eller kanskje jobbe litt ekstra hardt med studiet

Likes

Comments

Jeg mener en god og sunn frokost er starten på en fantastisk dag. Det kan være nærmest litt vanskelig å spise frokost da jeg sjeldent våkner opp sulten og jeg kan føle meg litt tung etterpå. Hvis du skulle kjenne deg igjen i noe av det ovenfor er du nødt til å prøve ut smoothie-bowls. Det er en helt fantastisk måte å få i seg viktige næringsstoffer også metter det uten at du trenger å føle deg tung etterpå.

I den har jeg spinat, banan, ananas og mango. Toppet med litt havregryn for å få i seg ekstra korn og fiber. For å gjøre smoothien mer mettende tilsetter jeg ekstra bananer. Hvis du ønsker en mer kremete konsistens kan du bruke frosne bananer.

Likes

Comments

Make homemade face masks

Put your phone away

Read a book

Call someone you love

Create content for next week

Go to your favorite café

Make a workout plan for next week

Clean and organize your home

Drink detox tea

Write down what you want to achieve next week

Watch movies

Go for a long walk

Likes

Comments

Vi har endelig startet et nytt år og for mange betyr dette at de skal snu om kostholdet sitt og endre treningsrutinen sin. Jeg vet hvor vanskelig det kan være å lage seg en god rutine når det kommer til trening og kosthold, derfor vil jeg gjerne dele noen tips med deg. Dette innlegget vil handle om mat og deres effekter, senere vil jeg dele et innlegg om hvordan jeg strammer opp kroppen min.

Først vil jeg bare si at du behøver ikke å starte på en voldsom diett. Dette har ingen langsiktig effekt og du kan med stor sannsynlighet falle helt av vognen. En sunn livsstil tar lang tid å bygge og du trenger tålmodighet. Finn ut hva som fungerer for deg. En lavkarbo diett kommer ikke til å fungere i lengden. Spør deg selv hvordan du ønsker at kostholdet og livet ditt skal være om noen år. Du må bevise for deg selv at det kostholdet du har eller ønsker å oppnå er noe du kan opprettholde i flere år fremover. Tenk på din egen helse fremfor hvordan kroppen din skal se ut.

Først og fremt er det svært viktig å ha rikelig med sunn mat i kjøleskapet da du naturligvis spiser det du har tilgjengelig. Ikke spis mindre, men spis mer av sunn og næringsrik mat. Frukt og grønnsaker spiller en stor rolle i mitt kosthold og jeg har merket en enorm forskjell på både kropp og energinivå nå som jeg har gått tilbake til et (for det meste) plantebasert kosthold.

Bli kvitt den negative tankegangen om at du skal straffe deg selv hver gang du spiser en sjokolade eller noe annet usunt. Ikke ha dårlig samvittighet for at du unner deg selv noe godt. Du trenger ikke trene for å kunne unne deg selv en sjokolade.

Jeg starter alltid dagen med kopp varmt vann med en halv sitron i. Det er en utrolig forfriskende og en veldig deilig måte å starte dagen på. Sitroner har et høyt innhold av vitamin C som bidrar til å styrke immunforsvaret ditt og renser huden din. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har lagt merke til at huden min blir klarere og renere når jeg drikker varmt vann med sitron i hver dag. Har du ikke prøvd det ut vil jeg absolutt anbefale deg det.

Jeg spiser massevis av frukt hver eneste dag. Enten i form av smoothie eller som et lite mellommåltid/snack. Frukt er stappfull av vitaminer, mineraler, antioksidanter, fiber og vann. Frukt reduserer risikoen for hjerte og kar sykdommer, jeg mener folk undervurderer frukt og deres egenskaper. Jeg elsker å spise en stor skål med frukt til frokost for en energiboost.

Har du prøvd bønner til fredagstacoen? Jeg spiser for det meste et plantebasert kosthold og ble virkelig overrasket over hvor godt dette smakte. Kjæresten min var også meget imponert, bønner på taco har blitt min nye greie. Bønner er HELT fantastiske, de inneholder proteiner, fiber og er en fantastisk kilde til kalium som er viktig for hjertet ditt.

Denne superfooden har jeg snakket om tidligere på bloggen. Avokado inneholder mye umettet fett men også folat(som er et vannløselig b vitamin og er viktig for cellene dine) og kalium(viktig for nerver og muskler). Avokado går til absolutt alt og jeg prøver å være flink på å inkludere det i kostholdet mitt.

Hvis du er interessert i å lære mer om planter og deres virkninger vil jeg anbefale deg å se dokumentaren "Forks over Knives" og sjekke ut EllenFisher og BonnyRebecca på Youtube. Sliter du med inspirasjon til hva du kan spise sjekk ut Cam & Ninas youtube kanal.

Finn ut av hva som fungerer for deg og les deg opp på det. Det er så utrolig viktig å vite hva du putter i kroppen din og hvordan du skal gi kroppen din riktig næring.

Likes

Comments

Jeg gleder meg til varmere tider slik at jeg kan bytte ut store ullgensere med flatterende sommerbluser og svarte jeans med lyse herlige skjørt. Jeg elsker søte små detaljer og syntes et minimalistisk smykke med fine enkle basisplagg er en lekker kombinasjon.

Nå for tiden drømmer jeg om et smykke fra ycljewels. De har de mest fantastiske, moderne, håndlagde smykkene jeg noen gang har sett. De holder til i Australia, men kan sende varer over hele verden. Noen av smykkene deres inneholder krystaller som skal fremkalle en energi som tilsvarer deres ycl livsstil. Du kan lese mer på nettsiden deres om hvilke krystaller de bruker til hvilket smykke. https://www.ycljewels.com/

Likes

Comments

Sannheten er vel at jeg er definisjonen på et A-menneske. Jeg fortrekker å stå opp tidlig og finne sengen tidlig. Selv om jeg som oftest er oppe før alarmen ringer er det essensielt for meg å ha en god morgenrutine. Idag deler jeg en del av rutinen min som også avhenger av hvor god tid jeg har den dagen.

Jeg starter som oftest med å finne frem klær dagen før. Istedenfor å dra ut hele klesskapet og bli frustrert over det jeg har kan det å finne frem antrekket dagen før gjøre at jeg sparer tid. Dette gjør at jeg også kan finne frem et antrekk som gir meg en selvtilitt-boost.

Hver eneste dag drikker jeg varmt vann med noen skiver sitron i. Det er en utrolig forfriskende og sunn måte å starte dagen på. Sitron har noen fantastiske effekter på kroppen din og kan være med på å styrke immunforsvaret ditt og hjelpe på pH-verdien din. En deilig sunn frokost etablerer energinivået ditt for resten av dagen og hvordan du kommer til å føle deg. Jeg har tenkt å dele noen av mine beste plantebaserte oppskrifter med dere ved en senere anledning.

* Et lite frokost tips er å spise masse frukt og bær. Frukt inneholder vann, fiber og viktige enzymer som er bra for fordøyelsessystemet. Hjernen din bruker glukose som bensin for å holde seg skarp ut dagen derfor kan det være lurt å søke til frukt for en liten energi-boost.

Det kan være utrolig lett å bli sittende å sjekke alle mulige sosiale medier når man først står opp. Jeg prøver å unngå dette ved å lese en bok jeg har liggende eller høre på en podcast. Det spiller ingen rolle for meg om jeg får lest 1 eller 10 sider så lenge jeg bruker tiden på noe annet enn telefonen.

Nå for tiden lytter jeg til Lucy Sheridan sin podcast «Crtl Alt Delete». Her intervjuer hun sterke, inspirerende forretningskvinner som snakker om alt fra hverdag, angst, og reising.

Det er så viktig med litt egentid på morgenen for å føle seg til stede og ikke minst for å etablere et godt humør for resten av dagen. Personlig velger jeg å legge vekk telefonen og heller fokusere på meg selv og hva jeg vil gjøre den dagen.

Hvis du er et b-menneske som ønsker å endre på rutinen din vil jeg anbefale deg å begynne i små steg. Se for deg hvordan du vil at morgenrutinen din skal være og gjenta en liten vane. Ikke forvent for mye av deg selv og gi deg selv tid til å etablere enn god rutine.

Likes

Comments

Grønn smoothie er noe av det beste jeg vet. Denne er så utrolig god og forfriskende. I den har jeg mango, ananas, papaya og masse spinat. Jeg bruker også en teskje med spirulina pulver og blander det ut med 100 % tropisk juice eller eplejuice. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg drikker denne kanskje hver dag. Den er mettende, sunn og gir meg en god dose energi. Grønne smoothier har noen utrolige fordeler og det kan være lurt å inkludere dette i ditt kosthold. Denne inneholder fiber, proteiner, vitamin A,C,D og ikke minst andre super viktige mineraler og vitaminer som er svært viktige for både syn, celler og immunforsvaret.

**Mitt beste tips for å lage en god smoothie er å starte med å blende spinat eller grønnkål først for å unngå klumper. Deretter fortsetter du med frukt og bær. For en mer kremete konsistens bruker jeg nedfryste bananer.

Likes

Comments