Vi hade iallafall inte tur med vädret - Dag 1

Tur i oturen var vi i det enda planet från Raleigh/Durham och Charlotte flygplatsen i NC som fick lyfta och landa i New York pga det dåliga vädret som drog in igår. Är verkligen så sjukt tacksam att jag bokade det tidigaste flyget annars hade denna resa nog inte blivit av.

Allting gick hur smidigt som helst med flygturen, tåget och att hitta till hotellet. Vi kom till hotellet och lämnade in våra väskor sen klädde vi på oss mer kläder och trotsade stormen och tog oss ut. Fy vad hemskt det var. Vi gick direkt och käkade på Shake Shack sen mot Time Square och vi förstod redan då att detta kommer vi inte klara att vara ute i. Vi höll bokstavligen talat på att flyga iväg, dessutom piskade regnet och snön en i ansiktet så man såg knappt någonting. Vi försökte rädda situationen med att köpa biljetter till en HopOnHopOff buss och ja det hjälpte iallafall lite. Så vi åkte ner mot Downtown - Little Italy -Soho och där hoppade vi sen av för att gå in någonstans och värma oss lite.

Time Square

Little Italy

Vi skulle tvunget sitta högst upp också. Jävligt bitter var jag här men det syns inte

Vi stannade till på H&M för att torka och det blev lite shopping för mig också.

Vi tog sedan bussen tillbaka och sista biten från buss stoppet till hotellet var riktigt jobbig. Vi var helt genomblöta och kalla och har jag inte fått en urinvägsinflammation efter detta så vet jag inte. Vi sprang och iprincip grät för det gjorde så ont i varenda liten kroppsdel. Vi checkade sen in på hotellet och den känslan att komma in efter en hel dag ute i det kalla var det bästa med hela dagen. Jag tog en lååååång dusch sen gjorde oss iordning lite inför kvällen. Eftersom vädret var fruktansvärt dåligt (dock hade det slutat regna och snöa här) så kände vi för att göra något inomhus så vi gick till Madame Tussaud.

Planen efter detta var att åka upp i Top Of The Rock men såklart var inte utsiktsdecket högst upp inte öppet pga vädret. Fullt förståeligt egentligen när vädret var så illa så vi gick runt i Time Square istället och sen gick vi och tog några drinkar på hotellet sen slocknade vi i sängen. Den här dagen blev verkligen inte som planerat eller som vi tänkt oss, men den blev så himla bra ändå. Vi hade massa planer men allting gick i lås och vi fick vara lite spontana och göra det bästa av situationen.