Dette har jeg spist i dag 🥗

I dag startet jeg på mitt nye kosthold, frisk uten sukker/FUS.
Det er spennende og motivasjonen er på topp. Dagen i dag har gått bra, og jeg har kuttet ut alt av sukker og søtningsstoff.
Jeg har laget mat etter mitt eget hode av FUS mat, og alt smakte godt, og jeg har vært mett.
Jeg håper virkelig dette vil ha positiv virkning på både den fysiske og psykiske helsa, og få bukt med sukkeravhengigheten en gang for alle.
Jeg starter først og fremst på dette kostholdet fordi jeg har stor tro på at det gir generell bedre helse, men også at det gir vektnedgang. Men en sunn helse er hovedmålet nå, og jeg tar vektnedgangen i den farten den kommer. Jeg håper på mer energi og mindre vondter i kroppen, og bedre psyke.
Når kroppen har vendt seg til dette kostholdet, skal jeg periode faste 10:14. Det vil si spise 10 timer i døgnet, og faste 14 timer. For meg blir spiseperioden fra 12-22 på kvelden, og faste fra 22-12 på dagen. En kan få litt bivirkninger før kroppen venner seg til kostholdet.
I morgen skal jeg få trent, for jeg har hatt migrene i dag. Håper jeg er bra i morgen. Det har ingenting med at jeg startet det nye kostholdet å gjøre, for jeg våknet med migrene før jeg har startet kostholdet.
Jeg har en sukkeravhengighet, for jeg scoret ja på alle 6 spørsmålene i boken. Det betyr at det beste for meg er å holde meg unna alt sukker og sukkerstoffer for det trigger belønningssenteret i hjernen til å vil ha mer. Så her må det avrusning og avhold til, som ved alle andre avhengigheter.
Her er bilder av hva jeg har spist i dag.👍

Frokost/lunsj: Salat med skinke, moserella, oliven.
Middag: Eggerøre med tilbehør.

Anbefalt måltider PR døgn er 3-4.

Mellom måltid og kveldsmat.

I dag har jeg drukket Farris og bris vann med kullsyre. Jordbær og sitron som smak i vannet. Veldig godt, og det er helt utrolig at jeg ikke har hatt særlig lyst på Pepsi Max.😊
Dette er FUS te, men kan også brukes kaffe med samme oppi. Helt ærlig er jeg ikke så glad i te, så skal prøve FUS kaffe i morgen.

Det blir spennende å se om helsen blir bedre etterhvert, og hvordan vektnedgangen blir. Jeg teller ikke kalorier, men prøver å lage normale porsjoner. Dette er lavkarbo, så kroppen vil nok gå i ketose.
Oppdaterer mer etterhvert.🌸

#friskutensukker #helse #trening #vektnedgang


Takk for at du leste, og velkommen tilbake.

Liker

Kommentarer