London calling

Som jag skrev tidigare har jag hunnit med en liten trip till London tillsammans med min kusin. Vi var borta helgen innan påsk och flyg ned svintidigt torsdag morgon, vilket gjorde att vi var i centrala London i princip vid lunchtid. Slängde in bagaget på hotellet och tog tuben in till stan. Väl där köpte vi biljetter till en musikal samma kväll innan vi slog oss ned för en helt okej pizza. Köpte lite godis inne på M&M world och promenerade runt lite innan vi tog oss tillbaka till hotellet för att fräscha upp oss. Åkte sedan tillbaka in till stan och lyckades få ett bord på kanske världens minsta köttrestaurang. Dom hade helt ärligt den godaste stuvade spenaten jag har ätit i hela mitt liv. Den var verkligen sjuk. Sen promenerade vi bort till teatern för att se the book of mormon, musikaler i London blir verkligen aldrig fel och den här var inget undantag. Så synd att det är totalt kameraförbud inne på teatrarna, dom är så vackra men ville inte bli jagad av en människa med ficklampa haha.

Har tyvärr varit urusel på att fota den här resan, mycket för att jag började känna mig sjuk på fredag. Det var verkligen min största rädsla då jag är livrädd för att flyga när jag är sjuk men dels också för att vi hade själva huvuddelen av resan kvar!
På fredagen började vi i alla fall dagen med en frukost på mitt älsklingsställe Pret A Manger. Mådde lite bättre efter en fruktsallad, macka och grönt te hehe. Min kusin hade kollat ut ett museum han gärna ville gå till, så under morgonen var vi kulturella och lärde oss mer om Florence Nightingale, recommend recommend för det var väldigt intressant!
Sen drog vi en lunch på Shake schack innan vi åkte tillbaka till hotellet. Vi hade nämligen bokat biljetter till Warner Bros Studios och the making of Harry Potter. Det här är en egentligen själva anledningen till att vi bokade resan från första början haha. Hur som haver tog vi tåget till Watford junction (Londons kollektivtrafik I love you) vilket var supersmidigt. Där väntade skyttelbussar på att köra oss den korta biten till filmstudion. Väl framme blev vi mottagna av supermysig personal och sen strosade jag runt i butiken en stund. Själva visningen tog ca två och en halv timme och det var verkligen sjukt coolt! Dom har behållit så otroligt mycket rekvisita och det bästa är att dom byter ut delar av utställningen flera gånger om året, så jag vill lätt åka dit igen. Trötta och glada tog vi tåget hem igen och hamnade efter lite velande i Covent garden där vi åt pasta innan vi avslutade kvällen i en arkadhall nära London eye.

Sen blev det lördag och jag kände mig lite bättre. Det har sina fördelar att resa med en sjuksköterska, han fick springa in på närmsta apotek och leta fram medicin. Vi tog oss in till stan innan lunch och gick på bio mitt på dagen. Önskar verkligen att jag bodde i en stad som London, man kan inte få tråkigt när det alltid finns saker att hitta på. Filmen var i alla fall bra och sen åt vi en sen lunch på five guys. Vi hade en liten utmaning där vi provade olika hamburgerkedjor, Shake schack vinner om ni frågar mig. Framåt eftermiddagen började vi shoppa lite smått vilket vi gjorde fram tills allt stängde vid 21. Då promenerade vi en bit från picadilly för att äta ramen. Snabbnudlar kanske ni tänker, men nej, det här var en så mysigt asiatisk restaurang som tillagade nudlar ordentligt. Som en nudelsoppa typ. Det var i alla fall svingott och jag blev verkligen överraskad.
Vi kände oss ganska trötta efter den och åkte hem och sov.

Vi vaknade tidigt på söndagen eftersom det var vår sista dag i London. Packade väskorna och lämnade dom i receptionen. Efter en mindre lyckad frukost på lördagen så återvände vi nu till Pret igen, alltid ett säkert kort hehe. Eftersom butikerna i London har öppet så sent på lördagar så har dom stängt till tolv på söndagar, så vi började faktiskt dagen på ytterligare ett museum. Där insåg vi snabbt att vi hade behövt mycket mer tid. Imperial war museum var väldigt intressant, men att gå igenom allt från första världskriget till 9/11 är lite mastigt på bara två timmar. Vi tog oss tillbaka in till centrum för lite sista minuten shopping och en rejäl lunch innan vi hämtade våran packning på hotellet. Jag har verkligen bara köpt sådant som varit nödvändigt den här resan vilket har varit väldigt skönt. Sen tog vi som sagt tåget tillbaka till Stansted, flyget blev ca en timme försenat och med omställning till sommartid och tidsskillnaden så rådde viss förvirring gällande tiden på flyget vill jag lova. Var tillbaka här hemma i stan vid elva ungefär, blev avsläppt hos min favorit där jag somnade som en stock. Tog en sovmorgon och fick skjuts hem. Tyvärr bröt min influensa ut ordentligt när jag väl fick komma hem och slappna av.
Summan av kardemumman är i alla fall att vi hade en väldigt lyckad resa trots influensa, molnigt väder och att big ben var täckt i byggställningar haha. Så tacksam att få ge mig iväg på sådana här äventyr, längtar redan tillbaka till London igen.