6 tips til å få en god natts søvn i et varmt land!

Er det noe vi oppi nord sliter med når vi reiser sørover for en liten følelse av paradis, så er det nattesøvnen. Til tross for at du nærmest ruser deg på alle D-vitaminene du får i deg i løpet av dagen, så kan altså reisen til drømmeland by på en hel del turbulens. Derfor skal vi nå gjøre disse problemene til en saga blott. Her er derfor 6 tips som kan gi deg bedre nattesøvn i verdens mer tempererte hjørner.

1. Lag din egen AC 🌬️: Dette er noe du absolutt ikke trenger noen ingeniør-grad for å få til. Slik gjør du det:
Del I: Finne fram en bolle med isbiter.
Del II: Bak bollen plasserer du en vifte som blåser mot deg.
Mer skal nemlig ikke til for at du får den etterlengtede lille brisen du trenger for å få en god natts søvn!

2. Den egyptiske metoden🔺: De gamle egypterne har ikke bare funnet opp både seng og laken. I tillegg har de nemlig funnet en genial måte å holde seg temperert på i veldig varme omgivelser! Denne metoden innebærer å bruke et fuktig (dog, ikke dryppende) håndkle over seg mens man sover. Husk å bruke kaldt vann for å fukte håndkle. Slik vil du klare å holde hodet og kroppen i helt riktig temperatur gjennom hele natten!


3. Bruk klær når du sover 👕: Logisk nok så tenker mange at man eliminerer varmen ved å legge seg au natural. Likevel er ikke dette noe som anbefales. Hvis du heller legger deg med en løs t-shirt av bomull, samt en shorts, så får du noe som kan absorbere svetten du produserer mens du sover. Dette eliminerer derfor den "klissete" følelsen man kan få med sengetøyet i varmere temperaturer. En ekstra bonus er at dette også reduserer risikoen for myggstikk på kroppens mer delikate områder!


4. Bruk en varmeflaske 🍾 : Dette høres kanskje helt sykt ut, men varmeflasker er designet for å holde lenge på temperaturen. Dette fungerer også om du bruker de i revers. Altså: fyller de med iskaldt vann i stedet for varmt. Så dette er absolutt noe som du burde pakke med deg på din neste sydentur!


5. Legg deg på gulvet ⬇️: Varme er jo tross alt noe som stiger. Det trenger man ikke være noe fysiker for å forstå. Derfor vil den halvmeteren du ligger over gulvet være med på å gjøre deg varmere enn du trenger å være gjennom natten. Derfor bør du sove så langt ned du kan! Å legge seg på gulvet er kanskje ikke det mest komfortable alternativet, men det slår absolutt det å drukne i sin egen natt-svette!


6. Kjøl deg ned før sengetid 🚿: Det er ikke uten grunn at folk i varmere klima dusjer før de legger seg. Ikke bare fjernes svetten som har blitt opparbeidet gjennom dagen, men man får også kjølt seg ned før man legger seg. Hvis du ikke er så dristig at du tar en kald dusj på strak arm, så fungerer en lunken dusj i et par minutter også godt til å få regulert kroppstemperaturen!


Noen som har prøvd disse metodene tidligere?
Hva slags erfaringer har du med disse metodene?
Er det noen andre metoder du også vil anbefale oss? 😊

#tips #temperatur #syden #varme

Liker

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229