Alla hjärtans dag

min dag

Valentine's dayyy. Publicerade ett inlägg från min morgon men här kommer resten av dagen.

Skollunchen var lagom satsig som ni ser. Istället för fisk som det brukar vara på tisdagar, så hade de planerat Lady och Lufsen special. Extrema köttbullar alltså. Var även lite pyntat i matsalen och lugn musik i bakgrunden, man klagade ju inte. In på dagens fjärde lektion fick jag gå, då jag hade ett återbesök hos sjukgymnasten på schemat. Kan inte påstå att det var så extremt jobbigt att gå från skolan, vi hade inte heller speciellt viktiga lektioner som jag missade. Att missa en lektion är generellt sätt något som ingen har emot, men det kan vara så jobbigt ibland, om du missar något du kommer att behöva ta igen.

Tog två bussar dit, lyssnade på musik hela vägen även om jag hade alldeles för lite procent på mobilen. Besöket hos sjukgymnasten var kort och simpelt. Vi gick igenom tiden efter senaste mötet och jag fick gå till gymmet där och testa några övningar som jag förväntas göra hemma. Vi bokar in en till tid och jag går därifrån med panik över att min telefon har 7%. På bussen mot stan får jag ladda från datorn, för självklart är bussen gammal och utan några uttag.

Mötte upp Simon vid Östermalmstorg och gick till restaurangen "Villoge", italienskt. SÅ bra, personal, mat. Mysig stämning och det ligger dessutom så fint till. #romantiskt Efteråt tar vi en promenad mot karlaplan och det blir en sväng in på Fältöversten där vi tog juice och shake på Joe & the juice. Har för mig att min hette "Pick me up", har hört bra om den och det med all rätta. Vid den här tiden var det inte många kvar där, vilket var väldigt skönt. Man behöver inte höra en massa prat i bakgrunden, standard espressohouse klockan tre en eftermiddag.

Sedan tog vi en sväng runt i området och jag konstaterade att där, Karlaplan, det är där jag vill bo. Gammaldags lägenhet med balkong och fin utsikt. Det är inte aktuellt än på ett tag, såklart, men vem vet i framtiden vart jag håller till. Annars vill jag ju gärna bo utomlands. Iallafall, Simons pappa agerade taxi och skjutsade hem. Skönt, gillar inte bussen själv på kvällen. Riktigt lyckad alla hjärtans dag<3