Header

Nu när det är tillbaka till vardagen är det dags att lägga upp veckans träningsschema!

Måndag
Rygg och cardio (HIIT strength)

Tisdag
Armar, core och cardio (HIIT strength)

Onsdag
Rumpa, ben,höfter och HIIT (strength)

Torsdag
Bröst och axlar

Fredag
Rygg och core (HIIT strength)

Lördag
Ben,rumpa, höfter och cardio (HIIT strength)
(Eventuellt vilodag)

Söndag
Ben, rumpa och höfter


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Contains affiliate links

Hallå! tänkte skriva om dagens träningspass men de senaste dagarna har bestått av skräpmat och no gym.. ganska skönt men lite små ångest MEN... imorgon är det tillbaka till verkligheten! Jobb, räkna kalorier och bra mat, sen kommer jag avstå från godsakerna tills 31 mars då sambon (Calle) fyller 23.

Så istället tänkte jag skriva lite om dagen. Blev en tur på stan med mamma och Calle och jag hittade en väska med matchande plånbok i ljusrosa och jag är KÄR! så fort jag får möjligheten så kommer jag investera och köpa detta, det är två saker jag behöver och kan man göra det med stil så varför inte?

LIKE YES!!?

VÄSKA
PLÅNBOK

Likes

Comments

Måndagen är avklarad och idag står rygg och cardio/HIIT på schemat.

Tips från coachen vill du få in cardio men inte bli av med muskel kör HIIT strength, det innebär att du kör övningar då du ständigt rör på kroppen i en viss period vilar kort och sedan upprepar det, det allra bästa med HIIT är att det bränner fett upp till 48 timmar så kör man HIIT 3 gånger i veckan så bränner din kropp ständigt fett mesta dels av dagarna i veckan utan att göra lika mycket jobb så man blir i stort sätt en fettförbrännande maskin. Det finns en massa tips på internet och har även en video på min INSTAGRAM men är det någonting ni vill att jag skriver mer om så skriv bara i kommentarerna.



Likes

Comments

Vi fitnessfreaks 🙋♀️
Vi behöver ju våra kosttillskott så jag vill rekommendera ett toppen ställe jag handlar mycket ifrån speciellt mitt proteinpulver de har en massa goda smaker och i storpack för ett bra pris. Det jag pratar om är Gymgrossisten. Dom har bra priser och bra leverans. De har ofta rabatter så man kan spara in på lite cash ganska ofta. Det är bara att klicka på bilden nedan så kommer du direkt till deras hemsida och börja shoppa loss!

Likes

Comments

Hälsa och träning är inte det lättaste, det kräver mycket kunskap om både fitness och kost om man vill
Bygga sin drömkropp. Jag tänkte göra en lista på 5 saker många gör fel och hur man löser dom.

✖️Gör fel på övningarna på gymmet. Att göra en enstaka övning kräver rätt ställning på kroppen, ta i med rätt muskel så just den jobbar, tex tränar du rygg men känner det i axlarna är det inte rätt.
Kolla på youtube och googla runt på bra övningar och hur man utför dom på rätt sätt innan du gör dom och när du väl ska göra dom börja med lätt vikt tills du känner dej säker.

✖️Tar för tungt för vad din muskel klarar av. Bättre med lätt och bra kontakt än mer än vad du klarar av och ingen kontakt, för får du ingen kontakt kommer du inte bygga muskler. Bryt aldrig formen på övningen behöver du bryta formen för att du ska lyckas med övningen är det för tungt.

✖️Tror det ska hända på 1 månad. Att bygga muskler tar tid det kan ta år innan du är där du vill vara så ge inte upp bara för att du inte ser så stor eller nån skillnad på din kropp på 1 månad.

✖️Tränar rätt och bra men skiter i kost. Du kan göra allt rätt på gymmet men struntar du i vad och hur mycket du stoppar i dej kommer det inte gå. Läs på om kost om du måste bulka eller deffa först. Räkna kalorier är en annan sak jag också rekommenderar, ta reda på hur många gram av protein,fett och kolhydrater du ska äta för dina mål och kropp. (Vill ni att jag går in mer detaljerat om detta kommentera nedan!

✖️Bara kör cardio för att gå ner i vikt. Jag har bara ett ord för detta NEJ. Det bästa du kan göra är att köra en blandning med cardio och styrketräning, och nej du kommer inte bli stor och se ut som en man om du styrketränar. Jag kör och rekommenderar 3-4 gånger i veckan cardio och bränna mellan 150-200 kcal+ styrketräning. Sen lyft tungt du kommer tacka dej själv i framtiden.

Likes

Comments

Kom nyss hem från ett bra träningspass!
Fick bra kontakt och en del pump :)
Nu blir det dusch och sen inväntas vänner och melodifestivalen.

Övningarna ja körde idag var dessa!

Likes

Comments

Jag älskar mat det är en av de bästa sakerna som finns, men jag är även väldigt dedikerad till träning och hälsosam mat. Så jag tänkte ge er några enkla tips hur ni kan göra för att äta nyttigare men minst lika gott som skitmat. 


✖️det första och kanske ganska självklara släng ut all onyttigt ni har i frys,kyl,skafferi osv för då finns det inte något onyttigt att ta när ni inte ska

✖️Ät o onyttigt med måtta på helgen inte fredag lördag och söndag men kanske fredag och lördag eller bara en dag. Själv går det mellan 1-2 dagar beroende på.

✖️Kolla upp recept på nyttig mat, det finns så himla mycket som är nyttigt och gott och ibland till och med godare! Sallader, kyckling, fisk, frukt, nötter.

✖️Planera veckan mat i förväg skriv upp en lapp och se till att ha det hemma, färdig lagat eller inte, men skriv vad ni/ du ska äta från måndag- fredag.

✖️ Ta med dej matlåda till arbetet. Då har du färdig lagad mat som du bara kan värma på och äta , det är billigare än att gå ut och äta och din kropp kommer tacka dej ifall du börjar tänka på vad du stoppar i din kropp.

✖️En sak som hjälper mej bra när jag absolut inte vill är att gå in på Google eller Pinterest och söka upp nyttiga recept och kolla på bilder för de finns så mycket färger, frukter och allt ser så himla gott ut sen gör man en riktigt god maträtt till sej själv så är problemet löst.

✖️Är du sugen på någonting på kvällen så ta och gör en liten fruktsallad eller ät lite cashnötter, gör morotsstavar med lite hemmagjord sås helst på kvarg, kanske inte låter jättegott men man vänjer sej och till sist kommer du föredra det haha som jag gör nu 😂😅

Hoppas ni finner det till lite hjälp iallafall! Är det så att ni vill ha tips på maträtter eller annat lämna bara en kommentar så ska jag försöka lösa det.

Likes

Comments