Influenser resan till Tallinn

Så var ska man ens börja!? Det har varit så mycket program och massa roliga stunder tillsammans! Vi var alltså ett gäng på 8 pers enkluderad mig själv som åkte iväg på fredags morgonen till Tallinn för att umgås, skapa content till våra kanaler, diskutera och bli inspirerade av varandra! Och det blev en riktigt lyckad resa! All cred till Julia Holmqvist och Sandra Holmäng som hade ordnat alltihop! Imponerande tjejer tack för att jag fick vara med! 💛

INFLUENSER RESAN TILL TALLINN

Detta gjorde vi!

Jag tänkte jag summerar resan nu och så kommer det lite mera ootd-inlägg sen vart efter!

Alla Power brudar som var med på resan var:

Michelle Blomqvist

och så jag!

Bilden i mitten: Julia, Michelle och Hanna

Fredag:

Så på Fredag morgon ringde alarmet redan kl 4.00! (hade tagit buss från jeppis kvällen innan så hade pappa och skjuta mig!) Hoppade på tåget där jag också träffade Michelle, Julia och Sandra som också åkte på samma tåg ner till Helsingfors där vi sedan skulle byta till båt över till Tallinn!

Bild lånad av Silje

Bilden till höger: Michelle, Sandra och Hanna

Silje & Jag nöjda med varsin kaffekopp i handen!

Vid 13 tiden var vi framme i Tallinn och vi chockade direkt in på Hotel Palace. Efter vi hittat var rum gick vi direkt och utforskade stan, närmare bestämt gick vi till ett mysigt Cafe, Reval cafe vi (eller iaf jag var så otroligt kaffe snål efter båtresan!)

Bild lånad av Silje

Vi besökte den estniska designen Reet Aus. reetaus.com. För er som inte känner till dem består alla Reetaus plagg av restmateral från fabriken som får liv i nya kläder och kollektioner. Fina plagg och lokal! På bilden ser ni Hanna, jag och Michelle!

Hotel Palace

Vi bodde på Hotel Palace och det var verkligen ingen besvikelse, jätte fint, trevlig personal och till och med spa avdelning med pool! Vi blev t.o.m bjuden på varsin drink! Har ingenting negativt att säga om hotellet, skulle kunna bo där vilken dag som helst! Centralt och bara gångavstånd till gama stan.

Bild lånad av Sandra

Bild från Hotellrummet, påminner lite om Helsingfors med spårvagnarna!

På Kvällen åt vi middag vid Vegan V. Som tydligen var ett av de populäraste stället i Tallinn. Det var då tur att vi Julia och Sandra hade bokat bort åt oss i tid! Vad tyckte jag om maten då? jo den var BÄSTA VEGAN maten jag någonsin har ätit! Såå gott! Man behöver dessutom inte vara vegan för att gilla maten häller! 10 av 10! Jag åt till förrätt: Beetroot ravioli w cashew cheese & till huvudrätt: Quinoa turnip cutlet with carrot and roasted garlic purée and roasted vegetables!

Bild lånad av Julia På bilden: Fina systrarna Sara & Camilla!

Hela gänget samlat! (förutom Julia) Jag ser lite för nöjd ut, hahah och då har vi inte fått maten ännu, haha

Lördag & Söndag

Efter frukosten på lördagsmorgonen gick ett glatt gäng till ett ställe som heter Thai Lotus, jag skulle få uppleva min fösta riktiga massage upplevelse! Och nog var det skönt alltid! Efter massagen Lunchade vi vid Leib Restaurant och en tre rätters lunch! Otroligt gott och med lokala råvaror i rätterna, sen hade de en super mysig ute/innergård som jag redan föreställer mig skulle vara helt ljuvligt att sitta på under sommaren och ta ett glas!

Bild från Thai Lotus

Bilder Från Restaurangen Leib.

Efter en mättande lunch gick vi på stan för utforska stan lite mera. Jag får nästan ta och visa min outfits i ett annat inlägg, hehe annars blir dethär inlägget allt för långt, jag känner redan att det här inlägget blir för långt, men vill ju få med allt vi gjorde under resan.

Bilder från Gamla stan.

Jag och min Roomie Hanna Löfholm, så kul att få lära känna dig!

Nu kommer vi till Middagen som vi hade vid Restaurangen Gloria det blev visst en 5 rätters meny! Vi som trodde vi skulle få tre rätters och så blev det visst lite mera än så! Detta stället var verkligen som att man skulle vara en kunglighet då man steg in, så fint med en lyxig känsla. Vi fick tyvärr inte fota maten (vilket vi som influensers fick kämpa med att inte ta en bild på konstverken vi fick!) Sen var kyparen riktigt charmig som till och med berättade spökhistorier om stället! Det var en speciell upplevelse hela middagen må jag säga! Efteråt drog vi iväg på en drink innan vi gick i sängs.

På Söndag blev det en sväng till stan igen, kaffe besök och lite shopping före vi gick ombord på båten igen.

Jag och Hanna hittade ett mysigt cafe i gamla stan som hette Carrissimi som hade uncorn latte! Lite av den orsaken vi tog oss en sväng dit, ville testa något nytt. Unicorn latte är en dryck som inte innehåller kaffe, men däremot skummad mjölk, goda kryddor som kanel, vanilj och kardemumma. Den fina färgen kommer bland annat från algpulvret spirulina.

TACK alla som var med och Speciellt till Julia och Sandra som ordnat allt så bra!

Nu är man såååå inspirerad igen att blogg och fota och allt som har med sociala medier att göra!

(hoppas ni orkade igenom hela inlägget, haha)