Detta behövde jag!

Varför har jag inte unnat mig detta tidigare kände jag efter mitt första pass på flera månader!? Som de flesta av er säkert vet så avslutade jag min träning sist, läs mer HÄR om varför. Men nu när vikten stannat på en "stabil" siffra och kroppen känns mer stabil är det dags att börja igen! Jag ville absolut inte stressa med detta så bestämde mig för att lägga av med träningen eftersom jag rasade i vikt trots att jag inte körde NÅGON förbränning. Men herregud som jag har saknat att träna och ta hand om MIN kropp på detta sätt. Med detta vill jag inte bidra till någon kroppshets och att ni ska få fel bild. Jag vill inte träna för att bli smal utan den biten skippar jag helt! Jag vill träna för att ta hand om kroppen, stärka den och för att kunna orka. För att förhoppningsvis i framtiden kunna vara gravid fler gånger och bära ett barn. Som endel vet har jag haft diskbråck. Och därför är det extremt viktigt för mig att ta hand om ryggen. Ett litet snedlyft eller belastning fel kan förstöra för mig så. Idag är min kropp relativt tränad men har även tappat väldigt mycket sen barnen kom. Men det är så viktigt att bygga en stark kropp som ska orka vardagen och allt där till. Jag vill inte lyfta träningen till er som någon hets utan endast för att investera i sig själv! Det kan man aldrig göra för mycket.

Iallafall nog om det. När barnen sov packade jag ihop mig och gick till gymmet. Körde ett magisk gympass!!! Det kändes så bra och jag njöt, haha ja ni läste rätt! Efter passet tog jag en shake, svarade på mejl, bloggade och förberede inför lite jobb.

För att poängtera till alla ammande är detta passet super viktigt då dessa muskler oftast tar stryk eller ni som även bär mycket. Jag kom dit med värk och kände mig stel men gick där ifrån med sån skön känsla i överkroppen!

Övningarna: (Jag värmde upp kroppen på crosstrainer innan.)

- Armhävningar

- Pull ups

- Hantelpress

- Axelpress

- Utsida axlar med hantlar (hantelflyes)

- Hantellyft framåt.

- Flyes i kabelmaskin

- Triceps och biceps med rep i kabelmaskin.

Jag avslutade passet med dessa magövningar.

- Situps på boll

- Stå plankan på bollen med fötterna på bollen och dra in bollen mot ditt ansikte. Grym övning!

- Sneda crunch med vikt.

Efter passet mötte jag upp José med barnen och barnen var så glada över att se mig och José med, haha 😉 Dominic har pratat mycket om att han vill gå med och träna med mamma. Så jag ska ta med honom någon dag när J kan vara med E.

Älskar detta sköna men även fina set.

Att få mötas upp av kramar och pussar.
Världens finaste D.

Vi köpte med oss lite sushi innan middagen.

Mina älsklingar!
Min tjej som kan gunga varje dag hela dagarna. Varje dag gungar vi och hon är lika lycklig varje gång. Jag blir så varm av att se henne så lycklig av att få gunga.


Kärlek /J

  • 1 083 visningar

Gillar

Kommentarer

thereseholm
thereseholm,
så fina träningskläder 😍
nouw.com/thereseholm
sarahceciliacollin
sarahceciliacollin,
Fina bilder ❤️
nouw.com/sarahceciliacollin

Instagram

Instagram

Instagram