Dagen började med båtutflykt. Den vi skulle åkt på i måndags ställdes ju in, så nu såg vi till att boka en ny. Båten tog oss till fyra olika platser för att fiska, bada och snorkla. Mellan alla platserna låg vi uppe på soldäcket av båten och solade, lyssnade på musik och käkade chips. Gud så jag njöt där och då. Helt klart det bästa under hela semestern.

På kvällen gick vi till vår standard rooftop bar för att uppleva solnedgången därifrån. Det har alltid varit mörkt när vi varit däruppe så det var häftigt att se solnedgången. Sen blev det middag på Itaca följt av drinkar och biljardspel på en av våra favoritbarer. Jag och Johanna bestämde oss dessutom för att besöka en nattklubb i närheten, som vi velat testa hela resan men aldrig gjort. Dock visade det sig när vi kom in att det var en strippklubb så så gick det med den festkvällen haha. Men vi fick oss ett bra skratt i alla fall, så kvällen slutade ändå riktigt bra!

Fredag och Isak var fortfarande dålig. Vi låg vid poolen hela dagen, käkade lunch och spelade lite golf på hotellet. På kvällen blev det middag och sen tog jag, Isak och Johanna taxi till nattmarknaden för att köpa glass. Så gott!

Det blev utflykt för min del! Jag mådde mycket bättre på morgonen, så jag bestämde mig för att följa med. Isak däremot var fortfarande sjuk så han stannade på hotellet.

Utflykten började med att besöka Phu Quoc Prison, ett tortyrfängelse som fanns under Vietnamkriget. Det var riktigt brutalt, de visade upp med life-size dockor olika sätt hur fångarna torterats. Att någon ens kan komma på sånna saker gör mig rädd för mänskligheten.

Stopp två var Bai Sao stranden, även känd som vita stranden. Där stannade vi för lite bad och solning. Det var en fin strand, men det blåste mycket och var överfullt av turister vilket drog ner betyget en del. Föredrar vår strand vid hotellet (Long Beach).

De två sista stoppen var biodling och pepparodling. Det här hade vi ju sett tidigare, men familjen vi åkte med hade inte gjort det. Inte jätteintressant, men alltid kul att göra något haha.

Resten av dagen spenderades som vanligt på hotellet. Eftersom Isak var dålig tog vi det väldigt lugnt och gick endast iväg för att käka middag.

Idag har det inte varit en bra dag. Jag somnade 05:30 imorse och efter några timmar sömn vaknade jag med världens illamående som har hållit i sig hela dagen. Det har därför blivit en lugn dag med poolhäng och tvmys på hotellrummet. Efter middag började även Isak känna sig risig, så nu har vi satt på oss ansiktsmasker och gjort oss redo för tidig läggning. Imorgon blir det utflykt om vi mår bättre, hoppas!

Idag började dagen med att jag och Johanna käkade frukost och körde en timme på gymmet. Efter gymmet gick vi spontant och tog en Hot Stone Massage. Drömmen när det är superdåligt väder! Efter massagen mötte vi upp Isak och Sara, vi gick iväg till ett pizzaställe för lunch. Efter lunch försökte vi komma på saker att göra inomhus (stormen är fortfarande kvar) så vi gick bort till en 9D bio som de har här. En helt sjuk upplevelse haha, vi hade verkligen inga förhoppningar på det men vi blev positivt överraskade!

Resten av dagen spenderades på olika barer där vi drack drinkar och spelade kort. Imorgon hoppas vi på att stormen är över och att vi får se solen igen!

Juldagen började med att vi pressade sista soltimmarna vid poolen, innan stormen drog in över ön. Egentligen skulle vi åkt iväg på en båttur för snorkling och bad, men på grund av tyfonen ställdes den in. Som tur var hade tyfonen på morgonen nedgraderats till en tropisk storm, vilket skulle innebära kraftiga vindar och regn. Efter några soltimmar gav dock jag och Isak upp och gick istället upp till rummet för roomservice och film.

På kvällen hade regnet startat och trots förbud om att lämna hotellområdet gick vi och mötte upp Isaks familjekompisar som lyckats ta sista flyget till ön innan det blev flygstopp. Det blev drinkar samt middag. Därefter avslutade jag och Isak juldagen med att köpa med oss massa gott till hotellrummet och kolla på serie.

Vilken julafton det blev! På morgonen var jag rätt deppig över att inte vara hemma så jag fick Isak att gå med på att låtsas som att det inte var julafton. Det var galet bra väder, så det blev pool och strandhäng hela dagen, som vanligt haha. På kvällen gjorde vi oss fina för hotellets ”gala-middag”. Vi drack fördrink till den mest fantastiska himmel jag någonsin sett. Sen blev det middag nere på stranden (första gången jag haft sand mellan tårna under julmiddagen haha, så märklig känsla) och lite uppträdanden. Även jultomten dök upp, dock på en motorbåt istället för på släde haha.

Jag filmade mer än vad jag tog bilder, så kika in på min instastory istället så kanske ni hinner se mer där (@jonnarosenblad)! Kram!

God jul från oss här på ön ❤️ Hoppas ni alla får en underbar julafton! Kram!

Solen är äntligen tillbaka! Inte länge dock, inom 36 timmar drar en tyfon över ön så vädret kommer bli katastrof...

Lyckan över solen ledde till att vi spenderade hela dagen på stranden. Drömmigt. På kvällen blev det middag och sen drog jag och Johanna ut på pubrunda. Eftersom vi inte vet hur det kommer bli med vädret resten av resan ville vi besöka alla rooftop barer så att vi inte gick miste om något haha. Så det gjorde vi, och kul var det!

Lika molnigt idag igen haha. Därför hade vi bokat in en utflykt, så 08 tog vi bussen till Duong Dong floden för lite paddel. Vi paddlade bort till ett tempel, och sedan tog vi buss till en biodling. Sista stoppet blev en strand där vi käkade lunch och ”solade”. Väl tillbaka på hotellet blev det strandhäng och nu har vi precis kommit hem från middag. Ikväll har det varit mycket varmare än andra kvällar, så förhoppningsvis stämmer väderprognosen med att solen är tillbaka imorgon. Vore så härligt!