Nöjd, nytränad & nedvarvning

Sitter här i soffan och är nöjd i både kropp och sinne, härlig känsla! Är superglad att det gått så bra med inskolningen idag, att Meya var så glad när jag hämtade henne, och lycklig att Nico gillar förskolan mer än någonsin.

Nu börjar en ny tid, med båda barnen på förskolan och mera jobb. Tycker det känns bra. Barnen behöver den extra stimulansen nu och de visar ju verkligen att de gillar det. Att jag har det lyxen som egenföretagare att kunna lägga mitt schema precis så det passar barnen gör att hela förskolegrejen inte alls känns så jobbig. Nu kommer de få gå korta dagar så att det ska vara kul och inte jobbigt, och vi, framför allt jag, kommer ändå få massa tid med dem på dagarna. Så det känns lugnt i själen.

Vår goa lilla Meya som klarat inskolningen med bravur. 💖 Mamma är så stolt över dig, min fina lilla tjej!


Idag var det åter tillbaks till det obligatoriska träningsschemat. Måndag innebär BodyPump och idag var första gången på den nya release'en. Det känns alltid lite extra även om man gör i stort sett samma övningar. Men annat tempo, nya kombinationer av singlar och pulsningar mm. gör att det alltid svider extra mycket i musklerna de första gångerna. När man har vant sig, då är det dags att utmana med tyngre vikter.

Vad jag gjorde annorlunda idag var att jag direkt efter passet gick ut och joggade på löpbandet. Har genom Träningskonsulten fått lära mig vikten av nedjogg och nedvarvning. Genom att jogga i lugnt tempo 5-10 minuter, så bidrar man till att mjölksyran försvinner snabbare ur musklerna, man får bort slaggprodukter och återhämtar sig bättre.
Detta ska vara väldigt viktigt för att musklerna ska kunna tillgodose sig träningen på bästa sätt, och du ska få det resultatet du vill ha. Så lugn jogg på 8:ans hastighet och sedan promenadtempo ytterligare 5 minuter fick det bli. Man får ju lyssna på proffsen!

Hade även blandat i en skopa BCAA i min vattenflaska (essentiella aminosyror), som är bra vid framför allt styrketräning. Viktigt att ge kroppen de byggstenarna den behöver för uppbyggnad och återhämtning. Väldigt viktigt att vi får i oss näring snabbt efter avslutat pass. Det bör inte dröja mer än 30 minuter. Perfekt att ta med sig direkt till gymmet.

Nöjd och belåten, nu är det dags att sova. Jag är ju en "istortbehovavsömnperson" så jag måste se till att bli bättre på att komma isäng tidigare.

Ni får sova så gott.
Kram /J

#träning #träningskonsulten #motivation #familj

Gillar

Kommentarer

Instagram @johannarenfors