Hatkärlek och hög förbränning!

När träningen är så jobbig att du nästan vill spy, och det knappt ens är kul för att du inte mäktar med. MEN, då vet du ju också att det är precis det här du behöver träna mer på!

Precis så kändes mitt träningspass idag. Var på GRITcardio, och det är så extremt jobbigt så jag önskar att jag slapp gå dit någonsin igen. Högintensiv intervallträning, tabatastyle, 30sek/övning. Thrusters, mouintain climbers, squat jumps, burpees och massa andra asjobbiga övningar i så högt tempo man bara orkar. Pulsen skjuter i höjden och de första gångerna på ett sånt här pass är det ingen trevlig upplevelse. Men som med allt går det bättre för varje gång. Så jag måste helt enkelt tvinga iväg mig själv på denna typen av pass fler gånger. Det finns även GRITstrength och GRITplyo (explosivitet). Tillslut klarar man det bättre och då blir det också roligare. Vet också att denna typen av träning kommer förbättra min löpning och hela fysik. Bara att uthärda helvetet i början 😄.

Någon som är en GRIT lover? Jag hoppas kunna bli det någon gång, för vilken grymt bra träning det är. Man är helt slut på bara 30 minuter. Extremt tidseffektivt!


Fakta om GRITcardio:


FÖRDELAR

•Förbättra din kondition
•Förbättrad styrka och uthållighet
•Bli mer explosiv
•Förbränn massor av kalorier, hög intensitet = hög efterförbränning

HUR OFTA SKA JAG GÅ PÅ PASSET?

GRIT™ är ett komplement till din vanliga träning, men 1-2 dagar/vecka är lagom. Efter ett GRIT™pass ska du vara helt slut, så planera inte in någon annan träning den dagen!

PASSAR GRIT CARDIO MIG?

Höginstensivt pass för dig som vill bli starkare och få bättre kondition. Vi tränar i snabbt tempo och med explosiva övningar och steg, så det är bra om du är träningsvan.

Stc Staketgatan

Gillar

Kommentarer

alvaalarssoon
alvaalarssoon,
Ha en fin kväll!
nouw.com/alvaalarssoon
johannarenfors
johannarenfors,

Instagram @johannarenfors