Get skinny or die trying

Senaste veckan/veckorna har något hänt i min kropp, jag vet inte vad men från ingenstans kunde jag köpa mindre byxor, folk kommer fram på jobbet och noterar att jag tappat en del i vikt och kavajer jag inte använt på flera år får jag på mig igen.

Alla som följt mig sedan jag började blogga 2005 typ vet att jag konstant och jämt vill gå ner i vikt, det bottnar sig naturligtvis i mina gamla ätstörningar som jag blev så gott som frisk från för 2-3 år sedan. Jag har svultit, hetsätit, spytt och övertränat mer eller mindre majoriteten av mitt liv och jag är inte intresserad av att släppa mitt ideal trots att jag inte är sjuk idag. Jag tycker att modeller ska vara väldigt smala, jag tycker inte att kurvor är fint och jag vill verkligen INTE ha ett stort ass. To name a few haha. Jag hade en väldigt bra kropp när jag träffade min kille 2013, drog XS/S i kläder, sprang 3-4 mil i veckan och partajde like there was no tomorrow. Men min kille är italienare samt även en man (dah) och de två tillsammans blir en människa som älskar amarone, charkisar, ost, PASTA osv och när vi träffades och jag hade kämpat och varit så olyckligt kär i honom i nästan ett halvår så bara gick jag full on mys mode och vi mysåt mest hela tiden. Jag gick upp säkert 15 kilo på 1,5 år. Nu är detta 1,5 år sedan och jag har under alla våra 3,5 år tillsammans kämpat med vikten men det är verkligen inte först nu, för några veckor sedan jag kunnat skörda min frukt.

Jag ska lista de punkter som varit key för mig:

- Dra ner drastiskt på alkohol. Jag har aldrig druckit för mycket, eller varit beroende eller något, gud tro inget sådant men jag menar mysdrickandet och även festandet. Nu dricker jag cirka 2 gånger i månaden, alltså 2 helt vita helger i månaden och den ovita helgen får jag dricka en kväll. Går vi ut och äter i veckan eller på fredagen och vi ska partaja lite på lördagen så kan jag ta ett glas till maten men inget mer. I veckorna dricker jag extremt sällan, skulle inte funka då jag går upp 04.20 varje dag och jag blir bakis bara av att bara sniffa på ett glas vin. Jag tror även att det är denna punkt som gjort mest för mig eftersom jag blir bakfull så lätt och då äter man ju ALLT. Jag har en absurd självdisciplin FÖRUTOM när jag är bakis.Och alkohol innehåller så sjukt mycket kalorier, dom måste man också räkna med i kalorierna varje dag man förtär vin/drinkar/bubbel.

- Räkna kalorier. Om du räknar kalorier kan du unna dig bröd, pasta, vin, godis, bakelser osv för du kan spara in. Jag sparar in hela veckan lång och äter cirka 1000-1200 kcal dagar när jag inte tränar och max 1500 när jag tränar. Ska jag iväg på middag, vill äta en riktigt smaskig middag på lördagen tex så sparar jag in under hela dagen för då kommer kaloriintaget gå jämnt ut. Äter du efter en specifik diet där man utesluter viss mat så kommer du aldrig kunna unna dig dom någon gång i veckan och så kan jag bara inte leva, jag älskar mat, jag måste få äta pasta, maccarons och croissanter. Jag använder Lifesum och räknar kalorier där, världens bästa app. Jag har aldrig haft något direkt sockerberoende heller så jag kan äta lite godis någon lördag och sen är det bra med det, men det hör väl också till min extrema självdisciplin och gamla ätstörningar. Undvik också att äta ute så mycket det går, restauranger, färdigmat osv använder oftast mycket fett och socker för att förhöja smaker och det ger dig så otroligt mycket onödiga kalorier som man inte ser. Jag äter aldrig lunch ute på vardagar, aldrig. 

En vanlig vardag brukar se ut såhär:

- Frukost: Mandelmjölk eller sojayoghurt med 1-1,5 dl Pauluns granola eller supermusli + cappuchino på mandelmjölk. Cirka 300-400 kcal totalt beroende på hur mycket jag äter som beror på hur hungrig jag är hehe.

- Lunch: 400 kcal, antigen två questbars eller ägg/omelett eller en större smörgås eller en lättare sallad eller kvargtonfiskröra på majskakor osv.

- Middag: Viktväktarsoppa med 1-1,5 dl mini keso i, cirka 250 kcal

- Träna lagom, gärna cardio. Jag powerwalkar, löptränar och spinnar 3-4 gånger i veckan, mer behövs inte när man äter lite kalorier.

Många har noterat att jag äter kött igen (sedan maj tror jag) och det beror dels på att tex. kyckling ger mycket för lite kalorier och även för att jag gillar kött. Jag tycker att det är gott och därför började jag äta det igen, inte överdrivet mycket men en köttbit här och där, en ceasarsallad då och då.

Jag kommer aldrig sticka under stolen med att jag tycker att thin är in, jag tycker att slanka tjejer, utan muskler är det snyggaste och jag hymlar inte med att det är mitt ideal OCH jag tar inte ansvar för att andra människor inte har förmågan att kunna skapa sig sina egna ideal. Om det offends you så tar jag det, jag är verkligen världens mest svårkränkta människa. Try me!

Och notera att jag är verkligen INTE på min målvikt än, långt ifrån men eftersom jag fått så mycket frågor på sistonde så tänkte jag att jag skriver ett inlägg om det :)

Bilder från precis innan jag och min kille blev tillsammans.

Kommer ni ihåg Snejana Onopka? Vet inte hur aktiv hon är nu men för att par år sedan var hon så goals, har fortfarande en liten crush på henne. Så jäkla snygg!

Gillar

Kommentarer

amandasvard
amandasvard,
Duktiga bästa du! 👏🏼❤️nouw.com/amandasvard
Johannagrahn
Johannagrahn,
Amen du då min lilla marathonlöpare ❤️❤️❤️nouw.com/johannagrahn
Marie K
Marie K ,
Tack för ett superbra inlägg med heltäckande svar! Önskar dig alla lycka till med dina mål även om jag tycker du är jättefin som du är här och nu! 😊 Kram/Marie
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229