Pics from Greece

Här kommer äntligen lite bilder från Grekland, jag tog verkligen jättelite bilder, ville ha semester från precis allting och det var exakt det jag fick.

Första dagen har jag ju redan bloggat om HÄR . Dag två bestod av poolhäng och en riktigt mysig middag på en liten restaurang i gamla stan som är precis så där genuin som man vill ha den. Ägaren serverade och skämtade med oss, maten var färsk, vinet var grekiskt och brödet var nybakat. När vi åker utomlands väljer vi allra helst små, genuina restauranger som är exakt sådär som man tänker sig att de ska vara i just det landet och undviker ALLA restauranger som är hypade på sociala medier osv. Jag åt bläckfisk och alldeles för mycket bröd och sen gick vi till hotellet och lyssnade på live band och drack whiskey.

Älskade inredning på hotellet vi bodde på, tror det hette Rodos Park Suites & Spa, ett litet hotell precis bredvid gamla stan med extremt bra service och standard.

Här är en bild från när vi var på hotellets roof top bar som hade en riktigt härlig utsikt. Jag hällde i mig en eller två ouzo- och lavenderdrinkar, oväntat goda faktiskt.
Här är från den bästa middagen på hela resan, vi hittade en roof top som låg lite off och den var precis lika genuin som den första restaurang vi åt på. Vi delade på en gekisk meze, en liter vin och den bästa tzatsikin med pitabröd vi någonsin ätit. Tro mig när jag säger att vi rullade därifrån fnittrandes av allt vin och mat.
När man fått lite färg kan man gå ut och äta med enbart mascara och läppstift, här är en selfie från balkongen på hotellrummet där vi alltid drack vin i morgonrockarna innan vi skulle ut och äta.

Här var vi på någon relativt "hypad" restaurang, Chrille tog skaldjurstallriken som var fantastisk medan min souvlaki var riktigt, riktigt trött.

Sista dagen gick vi tillbaka till roof top restaurangen och beställde in tzatsiki med pita (igen) men grillad bläckfisk till varmrätt och oh heavenly god vad ljuvlig den var. Nästan som en bläckfisk filé haha, färsk och kolgrillad. Till det en kanna vin igen, varför bryta ett vinnande koncept?

En dag åkte vi ut med en båt och puttrade runt längs med ön, stannade till här och var och badade mitt i havet (obs. Chrille badade, inte jag, jag vågar knappt bada vid stranden haha) följt av lunch på en strandtaverna och lite strandhäng så att jag också fick bada. Jag har en extrem vattenfobi, eller snarare hav- och sjöfobi. Pooler går hur bra som helst men att bada i havet eller sjön går enbart om det är sandstrand och jag inte går längre ut än ungefär höfterna, sen får jag panik, hyperventilerar och springer i panik tillbaka till land, är så fruktansvärt rädd. Kan bli svimfärdig när jag tänker på att ligga i vatten som är djupare än axlarna, någon annan som har samma fobi? Tror det har något med kontrollbeho att göra, sådant har man ju inte en liten släng av hehe...