BYE FELICIA

Jag tog verkligen inte mycket bilder i London, jag har redan varit där en biljard gånger liksom och vi gick mest runt och bara var hela dagarna vilket var så skönt. Nu är jag dock exeptionellt trött på folkmassor och city life, vill bara glida runt i lugna Alvik haha.
Första dagen kom vi i alla fall fram vid 10 till hotellet så medan vi väntade på rummet gick vi till Camden och åt lunch, shoppade och åt italiensk glass.
Vid 15 fick vi äntligen komma in och alla slogs om duschen pga. man känner sig så fruktansvärt äcklig när man flygit. Vid 18 hoppade vi in i en taxi och åkte till låtsaspappas hotell Sheraton då han var in town for buzinezz. Vi tog en drink i hotellbaren och begav oss sedan till den italienska restaurangen Al Duca. Blev några flaskor vin, burrata till förrätt, hummerpasta och en irish coffee till efterrätt. Svingott, en av de bästa italienarna jag någonsin varit på.

På fredagen var vi a tad baked så vi styrde kosan till Ralph Lauren cafeet och killarna ballade ut helt. Pannkakor och två avokadomackor VAR! Jag ba eh hallå där tjåckisar!
Jag tog en lobser roll som var divine. Sen satt vi bara där och njöt av pianomusiken någon timme eller två.

Resten av dagen botaniserade vi bara runt, drack vin i Hyde Park och avslutade sedan dagen på en italiensk tapas restaurang. Somnade vid 10 framför en film.
På lördagen stod Towern of London och War rooms på agendan. Jag och Chrille var på Towern förra året och jag var omåttligt taggad på kronjuvelerna som ställs ut där just nu, tyvärr får man inte fotografera där men det är magiskt. Ögonen ba glittrar som oceaner på mig där inne haha. Sedan åt vi lunch på en liten genuin pub, drack vin och snackade skit några timmar innan vi gjorde Churchills war rooms som jag tyckte var skittråkigt även om jag är en historienörd av rang. Just krigstaktiker är väl inte mitt huvudämne...

Efter det var vi fortfarande proppmätta från lunchen så vi tog en sväng på Harrods och jag hittade vårat framtida bord haha. Hade dock föredragit mahogny ben istället för glas men det är bara detaljer. ;)

Lite maccarons på Laduree öfcörse.

Resten av kvällen spenderades på diverse barer, väldigt trevligt. Provade Mackans glajjor och var sådär halvfager i dom. På söndagmorgon var det dags att åka hem men taxin gick sönder på vägen till flygplatsen vilket slutade med att vi missade flyget. Jag fick panik men Chrille roddade nya biljetter på några minuter, satte sin smått upprörda flickvän i en taxi till Gatwick och vid 18 landade vi äntligen i Sverige. Helt freakin seriöst vad jag är TACKSAM för att han är min, han bara tog hand om allt och typ putsade marken framför mig för att jag skulle sluta vara så ledsen. Vi är nykära, vi har så mycket att se fram emot och vi älskar varandra så vansinnigt mycket. Att man faktiskt kan känna så efter 5 år, det är fint det. Vad larvigt det blev här nu haha, men vill bara skrika ut det. Tänk vad bra allt blir om man bara kämpar och lyssnar på sitt hjärta.
Mamma och Lasse mötte oss på Arlanda för jag var i akut behov av en mammakram och sedan såg vi film i soffan och åt hamburgare. Somnade betydligt lyckligare än hur dagen började. ❤️