Australien, en recap

Kommer utgå från mina dagboksinlägg från min minidagbok jag förde under de 10 dagrana.

Dag 1, Brisbane:

Sushi, Bad i pool, Bästa lägenheten! 28 grader och mulet.

Vi år alltså tydligen sushi..(mindes när jag leta upp den här bilden, väldigt gott) ja juste nu minns jag också poolen. Det var en stor pool i en stor park mitt i stan som var öppen för allmänheten. Jättefin, bara jag som badade, kan inte inte bada när det finns pool! Och sen hade vi bokad fina boenden den här delen av resan för att unna oss och väga upp för 2 månader i husbil!

Dag 2, Brisbane:

Löprunda, Lyxfrukost, Second hand, Röda skor, God mat! 28 grader och sol!

Gud detta är jättekul, minns saker jag helt förträngt! Jag och Amanda sprang från vårt boende. Minns att vi mötte massa barn som skulle till skolan. Bodde i ett område med väldigt mycket solor. sen lagade vi för första gången på hela resan frukost i ett ordentligt kök! Så lyx blev det verkligen! Gick in på flera secondhand affärer och jag provade bröllopsklänningar! Älskar bröllopsklänningar. Köpte ett par röda klackar i mocka som egentligen var aldeles för dyra men hade lyssnat väldigt mycket på fredagspodden och följde min inre Amanda Schulman. Minns inte riktigt den goda maten? men ja vi hade det bra!

Dag 3, Byron Bay:

Underbart boende, Underbaraste stället jag varit på, Bad, surfkillar, intervaller, solnedgång + bad, stjärnor. 28 grader och sol!

Det var verkligen ett extrem underbart ställe. Vi hade äntligen hamnat i Australiens Australien. Det var så mysig stämning och atmosfär. Trodde inte det var sant. det var som på film. På kvällen så badade vi och det var nog den bästa upplevelsen jag någonsin upplevt i hela mitt liv.

Dag 4, byron bay:

Brunch <3, strand, surfare, 5sos låtar, DRÖM, vemodigt. 28 grader och sol!

Vi åt en underbar brunch på ett underbart ställe. Var på stranden på dagen antar jag, gick i lite affärer. Jag lyssnade på de 5sos låtar jag alltid förknippat med australienska stränder och cirkeln blev sluten. et var en DRÖÖÖÖM. Vi köpte med oss takeaway och satt och tittade på solnedgången. det var extremt vemodigt att lämna detta ställe, det gjord ont i mig. Kändes som att jag hade hittat min plats på jorden. Sent på kvällen tog vi nattbussen till Sydney. Nattbussen var hemsk tyvärr.

Dag 5, Sydney

Bad i flod, operahuset, utgång. 28 grader och sol!

På morgonen kom vi fram med bussen till Sydney. Här skulle vi bo hos mina släktingar. Några av mina mammas kusiner är från Australien och bor där. Vi bodde hos min mammas ena kusin Jean och hennes man. De hämtade upp oss och vi åkte och lämnade våra saker hos dom. Detta var första gången jag träffade dom så det var lite nervöst. De var jättetrevliga och snälla och saknar dom! Det var väldigt varmt så vi åkte och badade i en flod. Sen på kvällen åkte vi till operahuset, där skulle vi möta upp min andra släkting Adam och hans fru Kim. Dom var också jättekul att vara med under vår tid i Australien. Vi åt vid operahuset och sen drog vi till något uteställe och hade det väldigt trevligt!

Dag 6, Sydney:

Stranddag, Cliffjump!!!, lunch + kubb, intervaller, VARMT, rotfrukter + kyckling. 40 grager och sol!

Denna dag var det extremt varmt, 40 grader för att vara exakt. Vå åkte till en strand tillsammans med mina släktingar. Det var ett väldigt coolt ställe. Det var vid havet, men det fanns också som en sjö. Vid sjön kunde man göra ett sinnesjukt cliffjump. Lol tänkte vi först. Men det slutade med att vi gjorde det. helt sjukt, för det var typ 14 meter och alla varna om att man kund enudda botten. Det sjukaste är dock att vi inte har ett enda foto från detta?? Sen körde vi intervaller på ett gym. John (Jeans man tog med oss tills hans gym) vilket var tur, 40 grader och springa... nja. Tyckte tydligen att middagen var väldigt god eftersom jag valde att ta med det.

Har alltså 0 bilder från denna dag. Här är en bild från deras fina hus!

Dag 7, Sydney:

Löprunda i "the bush", sol sol sol, Bondi Beach, , , fish taco. 28 grader och sol!

Jag och Amanda sprang på ett löpspår i skogen vid Jean och John. Dom kallar skogen för the bush, och med all rätt. Det är liksom inte skog, det är ogenomträngliga buskar. Sen drog vi till Bondi Beach. Efter alla avsnitt av livräddarna på bondi, det va en dröm. det var en underbar dag verkligen. Och igen har jag nämnt surfare, Var så till mig att hela surfarkulturen faktiskt existerade på riktigt tror jag. Sen åt vi extremt god fish taco som Jean hade lagat!

Dag 8, Sydney:

Cronulla beach, Brunch!!, kasta med boll, sista solen, stan med Adam och Kim, Ikea! 23 grader och sol och regn.

Vi var vid stranden som låg närmast där de bodde, Jättemysigt, vill flytta dit!! Där kastade vi med boll, älskar att kasta med boll. Det var också sista solen den förmiddagen enligt prognoserna. Vi åt brunch på ett mysigt cafe och sen åkte vi in till stan med Adam och hans fru Kim, de visade oss runt och vi hade det jättetrevligt. Sen åkte vi till ikea för att köpa ingredienser till vår middag vi skulle laga. Köttbullar med brunsås :)

Dag 9, Sydney:

Själva i stan, köpte vans, kunde byta t-shirt, köpte ingredienser, Brunchen!! lagade köttbullar. Trevlig kväll med alla! 21 grader och regn.

Vi var i stan, minns inte så mycket från det, men minns mina vans jag köpte, och att jag kunde byta t-shirten som jag köpt till min brorsa till en annan storlek utan kvitto. Köpte mer ingredienser till middagen. Åt en extremt god brunch på sjukaste stället! Var min och Elsas försenade present till Amanda. Sen på kvällen lagade vi köttbullar och åt middag med alla. Otroligt trevlig kväll!

Dag 10, Sydney:

Newtown, Thaimat, hejdå Adam och Kim, Styrka, God middag, Skratt! 21 grader och moln.

Mins inte vad newtown var men minns att vi stan med Adam och Kim igen. Jo juste det var en gata med massa second hand. Juste köpte en Jenasjacka! Vi åt thaimat, åt pad thai tror jag, Vi sa Hejdå till Adam och Kim då det var vår sista dag :(((. Vi körde nån styrka tydligen? Och så år vi god middag, som antagligen var väldigt trevlig, minns att vi skrattade mycket, vilket alltid är trevligt! Gud blir så sentimental av att sitta och skriva detta. Saknar allt så!

Sista dagen, Sydney:

Sista doppet, 10 km, träffade sarahs day!!!!, Flyga hem.

Vi åkte till Cronulla beach för ett sista dopp, eller nej vi sprang, juste! efter att vi hade badat händer det sjukaste. Min favorityoutuber Sarahs Day går förbi!!? Blir helt till mig. Sen ser jag henne ett tag senare komma tillbaka (hon var ute och gick) och jag ba its now or never. Så jag går fram och hälsar. Hon var så trevlig och det fett overkligt att träffa henne för hade aldrig ens tänkt att det någonsin skulle kunna hända. Verkligen pricken över iet på vår Australien vistelse. Hon tipsade om ett brunchställe och vad jag skulle ta där och det var exakt vad jag gjorde! Så gott! Hon är typ Australien för mig, tror det va därför det va så sjukt, och för att jag tittade på henne väldigt intensivt innan vi åkte på vår resa. Sjukt var det iaf. Sen var det dags att åka hem. Extremt sorgligt och vemodigt.

Denna resa var så extremt underbar, Nu pratar jag om hela resan NZ också. Är så extremt tacksam att jag har fått vara med om allt detta. att titta tillbaka på allt i efterhand känns helt overkligt. Jag levde verkligen drömmen. Och det var så kul att få komma en sabbis till Australien också! Och att få träffa mina släktingar. Finns inte ord som räcker till för denna resa! Vill bara tillbaka igen!

Jättesvårt att avsluta detta inlägg ju! Ska försöka hitta några av mina favoritbilder från hela resan! Tack och hej!