Freedom trail

Dagen började med sovmorgon till 10 innan vi gjorde oss iordning och redo för dagen. Vi har ingen frukost här på hotellet så vi gick ner till Dunkin donuts och köpte frulle på vägen till parken. Idag hade vi bestämt att vi skulle vandra längs med freedom trail, det är en bana (symboler i marken visar var man ska gå) som startar i parken Boston Common och leder norrut genom staden upp till Bunker Hill monument. På vägen passerar man massa viktiga historiska byggnader och kyrkor som man kan titta in i. Då vi inte hade guide eller liknande så fick vi kanske inte veta så mycket om just historian bakom allt med slaveriet och just namnet freedom trail, men det var ett bra sätt att se massa fina byggnader och i alla fall få en liten inblick i Bostons historia. Banan är strax över 4km lång så det tog ett tag att gå men vi gjorde några stopp på vägen, bland annat ett lunch-stopp i superfina Quincy Market som är en gammal fin byggnad med en massa små restauranger i. Slutdestinationen var monumentet, som är en lite mindre version av monumentet i Washington, vi gick 294 trappsteg upp i tornet för att titta på utsikten över Boston. Mycket fint men svettigt! Sen började vi gå tillbaka men vi blev alldeles för trötta efter flera timmar på språng så vi tog tåget tillbaka till hotellet. Vi var hemma vid 18-tiden och sen chillade vi i två timmar innan vi gick ut för att äta kvällsmat. Det blev Chipotle som är en mexikansk snabbmatsrestaurang, väldigt gott!! Sen gick vi tillbaka till hotellet igen och spelade kort innan vi nu ska gå och lägga oss.
Ikväll har jag även bokat och planerat en hel del inför mina 2 veckor själv här i USA och som det ser ut nu blir det (efter New York) Washington och sen Philadelphia innan jag tar flyget ner till Florida där jag har ca 5 dagar då jag inte bestämt vad jag ska göra, innan det är dags att åka mot Miami. Tänkte hyra bil mellan ställena men det är alldeles för dyrt så får bli buss, men det är inga långa avstånd så det finns massa direktbussar att välja på så det är lugnt.
Imorgon är planen att vi ska åka till akvariet och titta på fina fiskar🐠