Instagram@jessicasimilae

Gav mamma och pappa en stand-up show med David Batra i julklapp så i fredags var vi iväg på den hela familjen! Vi åt först på restaurangen Buono Bistro som Agnes tipsade om och det var SÅ gott alltihop. Därefter gick vi till Örebro konserthus där showen höll till, skrattade nästan konstant i 90 minuter och även tårarna kom fram då och då! Han är verkligen hur rolig som helst, måste gå på mer sånt här för gud vad man mår bra av det!

På lördagen tog vi tåget mot Göteborg för att fira Ida som fyllt 20 år!! (Hur sjukt egentligen?, vi har blivit så himla gamla hahah) Vi hade iallafall den bästa kvällen på länge då vi började med att äta på Hard Rock Café som var ett perfekt ställe att äta/ dricka på innan en utgång. Därefter gick vi till Excet där jag hade den r o l i g a s t e kvällen någonsin, alltså tror inte ni förstår hur underbart det var, varenda låt var liksom hur bra som helst vilket ledde till att vi dansade till fem på morgonen. Vi fick ihop några timmars sömn innan vi var tvungna att checka ut från hotellet/vandrarhemmet. Det enda vi gjorde på söndagen var att äta koooonstant och vid två tiden tog vi tåget hem mot Fagersta vilket kändes så tråkigt. Älskar att umgås med dom här tjejerna, vi har det alltid så himla roligt tillsammans och längtar till nästa gång!

Har haft fullt upp med både jobb, plugg (som förövrigt är över nu och jag är så glad för det) och träning så har inte alls hunnit uppdatera om vad som har hänt på sistone!

Två bilder från en kväll då vi var hemma hos Julia och åt maaassa gott och drack vin innan vi drog ut i Borlänge och därefter en sväng till Ludvika. Blev en bra kväll men förfesten var garanterat roligast, vi körde ett spel där man skulle försöka säga en mening så tydligt som möjligt medan man hade en sak i munnen som gjorde det nästintill omöjligt att få fram några ord, gud så kul det var, skrattade ihjäl mig!!

Har även åkt längdskidor med mamma vid ”Lilla London”. Vi försöker att åka någon gång varje år men det blir bara mindre och mindre åkning för varje år som går vilket är väldigt tråkigt. Glömmer alltid bort hur jobbigt det är att åka, det är så mycket jobbigare än vad man tror! Så antar att det var första och sista gången för i år som vi åkte hahah, jag var verkligen heeeelt slut.

Två bilder från idag! Har blivit en hel del träning på sistone och gud vad det känns bra i kroppen! Är så peppad på allt men har ingen aning om vad jag har fått motivationen ifrån. Jag tror att det kan ha och göra med att det är nytt år vilket innebär en nystart, för känner mig alltid så taggad på allt i början av ett nytt år och det känns som att man reflekterar över livet och orkar ta tag i saker då, rätt sjukt ändå men antar att det bara är positivt!
Den andra bilden är ifrån min och Isabelles ”finmiddag”, nej men ärligt, spenatsoppa är så underskattat för hur gott är det inte? Jag älskar det!

Nästan direkt från Paris åkte jag vidare till Danmark för att hälsa på Morfar och Lissy. Vi var där fyra nätter och sov på hotell vilket innebar hotellfrukost varje morgon, mmmm va gott det var!! Förutom att hälsa på hos morfar var vi iväg till Skagen där vi promenerade ut till Danmarks nordligaste punkt där de två haven Kattegatt och Skagerrak slogs
samman, väldigt fin utsikt men oerhört blåsigt. Därefter åkte vi till en söt liten restaurang och beställde in smörrebröd! Vi åt även en jättegod middag på hotellet tillsammans med Morfar, Lizzy och Pelle. Blev mycket matbilder men att äta var nästan det enda vi gjorde så det fick bli så!

Var jätteroligt att träffa Morfar och Lissy igen eftersom det går så lång tid mellan gångerna man ses, nästa gång blir i sommar och jag längtar redan tillbaka, det är så mysigt där.

Brunch åt vi på Le Pain Quotidien som är ett ställe jag måste äta på om jag besöker Paris igen, allt var så fruktansvärt gott. Vi åt oss mer än proppmätta och därefter tog vi oss till Eiffeltornet för en guidning upp i tornet.

Vi stannade på två våningar innan vi kom upp till den tredje som var högst upp i tornet. Utsikten var över hela Paris och det var väldigt coolt att se ut över hela staden men blev faktiskt lite besviken över att allt man såg var i färgen beige... hur tråkigt egentligen? Men bortsett från det var det jättefint däruppifrån och en cool upplevelse att ha gjort. Blåste även storm där uppe så det var extremt svårt att få till en bra bild hahah, bjuder på två härliga bilder på mig och Michelle där jag garvar ihjäl mig!

Sista kvällen åt vi på en fin restaurang där jag beställde sötpommes till förrätt och oj så gott det var. Blev även pommes till varmrätt med en supergod och lyxig kyckling-burgare. Denhär kvällen drack vi även det godaste och dyraste vinet jag någonsin smakat. Aldrig har jag lagt ned så mycket pengar på mat och dryck men jag har heller aldrig ätit så god mat som vi gjorde! Kommer absolut åka tillbaka till Paris men då under våren/ sommaren, tror det är så mycket finare då, längtar tills nästa gång!