Veckans träning

Måndag: cykla till stallet rida och cykla hem. en lång joggingtur på kvällen. Frukost: två mackor och kaffe. Lunch: pasta. Kvällsmat: fyra korv med bröd. där emellan några godisbitar en kopp kaffe och en kaka. Tre glas vatten.

Tisdag: cykla till stallet rida och cykla hem. en kort joggingtur sent på kvällen. Frukost: två mackor och en kopp kaffe. Lunch sent: en aktivia och ett knäckebröd. kvällsmat: två portioner chilli con carne. där emellan en kopp kaffe och en kaka. fyra glas vatten.

Onsdag: Slappardag i solen. en kort joggingrunda. Frukost: två mackor och en kopp kaffe. Lunch: activia och knäckebröd. Kvällsmat: kött och potatisgratäng. där emellan knäckebröd och två bullar, två koppar kaffe. en cider och två glas vatten. .

Torsdag: Ridit tre hästar. frukost: två mackor och ett glas mjölk. Lunch sent: potatisgratäng och kött. Kvällsmat: pasta. Där emellan två koppar kaffe fyra glas vatten och en knäckemacka + en bulle. .

Fredag: En lång joggingrunda och ridit en häst. Frukost kaffe och en macka. Lunch ingen. Kvällsmat toast skagen, kött och potatis och en liten efterrätt. en halv flaska rosé, tre mojito, en irish coffee, en cider och två drinkar. .

Lördag: Ingen jogging och ingen ridning. Frukost: kaffe och en macka. Lunch/kvällsmat två hamburgare. där emellan popcorn, en plopp och kaffe och kaka.  fyra glas vatten och 50cl Coca cola.

Söndag: Ridit två hästar och en kort joggingrunda. Frukost: kaffe och två mackor. Lunch. en burk vita bönor. Kvällsmat: grillat kött och potatisgratäng med äppelkaka till efterrätt.  där emellan två koppar kaffe och två kakor. tre glas vatten.

Så här såg alltså förra veckans träning ut. jag lovade att detta skulle komma ut igår egentligen men det blev inte så. Ni får det nu i stället. Jag har alltså lagt till flera joggingpass i min vardag och detta har pågått sedan 19 maj ca. Det jag har märkt är att konditionen har ökat och min styrka i ridningen blivit bättre, samt att min position och balans på hästen har förbättrats tycker jag.

En dålig ovana jag har är kaffe och kaka varje dag i stort sett. Denna vecka ska jag försöka ta bort så mycket som möjligt av det. Jag tror helt klart att jag kan klara mig utan det.

Något jag borde bli bättre på är att dricka vatten och äta frukt. Något jag ser lite för lite av. så om jag skulle kunna byta ut kaffe och kaka mot vatten och frukt så vore det perfekt!

Jag har också vägt mig nästan varje dag i veckan. Joggingpassen har inte fått mig att tappa vikt, tvärt om. Jag valde dock att ta bort det ut texten eftersom det inte var själva syftet med att skriva ned allt jag gjorde under veckan.

Det återstår att se hur jag kommer lägga upp det när jag jobbar natt. Jag kommer nog börja med samma taktik som för två år sedan när jag jobbade natt sist. Så får vi se vart det hela tar vägen. Jag börjar jobba på onsdag men jobbar endast två nätter denna vecka. så jag ska känna efter lite om jag behöver göra någon förbättring.

  • 41 visningar

Gillar