Dubairesan del 2

Hej på er! nu var det ett tag sedan jag la ut del 1 av Dubairesan. Nu tänkte jag iallafall lägga upp resten av resan. Förra inlägget avslutades på tisdagen så nu fortsätter vi på onsdagen.

Onsdag

På onsdagen åkte vi ut på palmen till atlantis som är hotell och badland. På det badlandet var det mest att man satt i en badring och åkte runt i en flod. Vilken rutchkana man än tog så hamnade man i floden tillslut. Det var väldigt kul och mysigt där. dock har jag ingen bild på badlandet. När vi hade badat klart gick vi till ett akvarium, det ingick i det vi hade köpt. vi var inte jätte taggade att gå in i akvariet då vi hade varit i ett dagen innan. Sen åkte vi till hotellet, åt mat och sedan gick vi till mall of Emirates och spelade i spelhallen. När de stängde gick vi till hotellet och la oss.

Torsdag

På torsdagen åkte vi till stranden vid marinan där red vi på dromedarer, vi var där i någon timme sen gick vi hem till min syssling och kollade hur han bor. Efter det gick vi tillbaka mot marinan och tittade när husen lös upp i mörkret. Sedan gick vi in på Marina mall där gick jag in på tommy hilfiger och shoppade lite, jag hittade även några saker jag inte köpte den dagen för vi skulle till mall of Emirates dagen efter på black friaday så jag tänkte att jag skulle ta det där istället. Inne på Marina mall hittade vi ett ställe som gjorde jätte häftig choklad. När vi var klara på Marina mall åkte vi till hotellet och åt sedan gick vi till spelhallen på mall of Emirates för att spela upp de sista pengarna vi hade på spelkortet vi hade köpt där. sedan gick vi till hotellet och sov.

Fredag

På fredagen gick vi till mall of Emirates. Där var vi i några timmar och shoppade. När vi hade shoppat färdigt åkte vi till stranden vid marinan där solade jag och de andra badade, jag hoppade inte i då jag tyckte det var kallt. När solen hade gått ner mötte vi upp min syssling och åt på en restaurang. Efter det gick vi till Marina mall då jag hade tittat på saker på tommy hilfiger där som inte fanns vid oss så vi passade på att gå in dit och köpa det. När vi var klara där tog vi en taxi till hotellet. Där åt vi och sedan var det dax att packa för att åka hem igen på lördagen. När det var klart gick vi upp till bubbelpoolen och tog ett sista dopp innan vi skulle hem. Sedan gick vi och la oss och dagen efter åkte vi hem.

Detta var resan i Dubai. Hoppas att ni gillade det. Jag försökte ha det så kortfattat som jag kunde för att det inte skulle bli för mycket att läsa. Jag hade det verkligen jätte bra i Dubai och skulle gärna vilja åka dit fler gånger.