Vasalöparen

Alltså det märks att vasan börjar närma sig när man till och med får hem tidnigar om skidor och saker som kan vara bra att ha tillvasaloppet! Var på gymmet i 90 minuter igår och tränade stakning i 15 minuter följt av styrka för axlar, rygg och bröst eftersom dessa muskler kommer att sättas på prov på riktigt under vasan! Tog mig efter styrkepasset en rejäl genomkörare på 30 minuters löpning på löpbandet i 5 minutersprincipen , vilket gick extremt bra!

Idag hade jag möte i Järpen där gymmet ligger så kl 16 när mötet slutade tog jag bilen direkt till gymmet för att träna ben och mage. Det var rätt mycket folk på gymmet så fick trängas och köa för maskinerna så jag tröttnade rätt fort, efter ca 4 övningar. Jag hoppade istället på en 30 min powerwalk på löpbandet!
Det känns så extremt skänt och motiverande att jag är igång med träningen och har hittat ett flyt och en motivation i mig själv som nu har bestämt sig för att lyckas med allt jag gör i träningen. Där målen med min träning kommer att bli att genomföra vasaloppet 2018 på max 9 timmar och stockholm marathon på ca 4:30! Det är något att skita mot och något som kommer kräva enorm insats i träning och engagemang de kommande 100-200 dagarna!

Gillar

Kommentarer