Triset för mage

Idag fick hemmaträning stå på schemat! Har blcit extremt dålig på att träna mage på sista tiden så att träna mage hemma blev faktiskt ett perfekt pass. Märker tyvärr att magen inte varit prio på sista tiden då övningar som jag klarade galant förut genats blev tunga efter några få omgångar. Men det är bara att bita ihop för nu ska jag träna tillbaka mina muskler och försöka att inte låta dem hamna i skuggan av axlar, rygg, triceps, biceps och bröst träningen.

Övningarna nedan tränades i triset.
Det vill säga att jag tränade 3 övningar efter varandra sedan en kort vila för att upprepa övningarna igen, detta repeterates i totalt tre omgångar.

Triset 1
Sit ups 20 x 3
Leg raises 20 x 3
Mountain climbers med upphöjda ben 20 x 3 (10 med vardera ben)

Triset 2
Plankan 30 sek x 3
Rotera överkropp sida till sida med vikt 40 x 3 (20 på vardera sida)
Cykla i lyften med benen 40 x 3 (20 med vardera ben)

Byxorna ovan var kärlek vid första kastet för min del måste jag erkänna! För hur snygga är dom inte?
Med koden Jeriksson15 får du 15% rabatt på hela ditt köp hos Vincerefitness, perfekt för julklappar din någon i din närhet, eller till dig själv!

Gillar

Kommentarer