Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93

Styrketräning & Cardio

Gårdagens träinng

Box 1.
Ab bikes 40 x 3
Jackknife sit up 20 x 3
Frog sit up 20 x 3

Box 2.
Plank 1 min x 3
Hantellyft åt sidan 15 x 3, vikt 4 kg
Hantellyft frammåt 15 x 3, vikt 4 kg

Box 3.
Sidoböj med kettlebell 20 x 3, vilkt 12 kg
Side Crunches 15 x 3
Triceps kickback 15 x 3, vikt 7 kg 1 set och sedan 4 kg.

Crosstrainer 60 minuter.

Övningarna ovan är från gårdagen härliga utomhus pass bestående av styrka och cardio. Jag delade in mina övnigar i tre olika ''boxar'' där jag snurrade tre övningar i box 1 i tre set innan jag gick vidare på box 2 och sedan box 3. Kändes väldigt skönt att dela in övningarna på de sättet just för att hinna få mer konkt under en kortare tid och samtidigt inte låta vilan bli för lång mellan de olika övningarna. För att utöka förbärnningen ytterligare så körde jag 60 min corsstrainer som ett härligt avslut på hela träningspasset, välbehövligt och roligt!

Gillar