Stryka och 8km löpning

En ny vecka är här och jag räknar ner dagarna till Lördag för då åker jag och P till Mallroca tillsammans med två vänner, WIHO! Har passat på att vila från träning i helgen eftersom jag inte alls känt för att träna och kroppen ärligt talat varit tung och trött. Har lärt mig av min kropp och lät den därför vila, vilket var ett klokt beslut för idag kändes kroppen pigg och alert.

Idag tog jag mig iväg till gymet för ett pass med fokus på axlar och rygg. Det blev ett härligt pass med härliga vikter där jag orkade 15 reps samt lite inslag av pulshöjande övningar för att värma upp kroppen inför min 8km löptur som också var planerad på dagens schema. Många av er undrar säkert, varför jag gör båda delarna och inte bara en av dom. Ska jag vara ärlig så ställer jag mig själv den frågan väldigt ofta. Men jag tycker att styrketräningen är så extremt rolig nu eftersom den ger resultat och jag kör mitt helt egna upplägg! Sen behöver jag lägga in löpning i mitt schema eftersom jag ska springa Stockholm halvmarathon, ramboll, i September och jag behöver all löpning jag kan få. Därför har den bästa lösningen för mig blivit att jag kör både stycka och kondition en av dagrarna i veckan för att sedan bara fokusera på kondition Onsdag och Lördag och stryka på de övriga dagarna samt en till två dagars vila.

Dagens pass:
10 min uppvärmning på gåbandet
Axelpress 15x3
Squat med hakdrag 15x3
Hantellyft åt sidan 15x3
Low rodd 15x3
Lateral pulldown v-grip 8x3
Lateral pulldown wide-grip 10x3

Löpning 8 km

Känslan när man kan ha det ansiktet efter 45 minuter styrketräning och 8km löpning gör hela mig så otroligt glad. Jag växer som person, fysiskt som psykiskt och är extremt glad över att träningen ger mig den bästa terapin jag kan få. Jag lär känna mig själv så mycket bättre dag för dag och ser vad jag är kapabel till att utföra och vad kroppen behöver för att orka med allt. Träningen är för mig en förebyggande del för mitt psyke och för varje dag blir vi starkare tillsammans.

Gillar

Kommentarer