Rumpsvett!

Gårdagens crosstrainer pass på 30 minuter var med ärlighet ett utav det tyngre på länge. Fick inte upp flåset och andningen på rätt sätt, benen kändes tunga och svetten bara rann över hela kroppen. Har under sommaren varit otroligt dålig på att träna. Jag har helt enkelt känt att jag har varit värd att få vara ledig och faktiskt njuta av det jag gjort. Detta tror jag till stor del kan spela in på hur min kropp reagerade igår. Det som jag ser positivt i det hela är att huvudet inte fick lura mig att ge upp i förtid. Jag slutförde alla 30 minuterna och det är det som är huvudsaken och faktiskt räknas i slutändan.

Hur som helst så lyckades jag faktiskt pressa mig med att utföra tre ben- och rump-övnignar som avslut efter cardion. Bara för att bevisa för mig själv att jag kan. Kommer framöver inte att prata så mycket om vilka vikter jag använder mig utav när jag tränar styrka via BBG eller vid egna övningar som nedan då jag själv anser att vikten inte är lik för någon annan och att ingen kan jämföra sig med mig. Just för att vi alla människor är helt olika. Jag själv tycker inte heller att vikten är det som spelar roll i min träning utan ser hellre att man hittar kontakt i varje muskel och detta kan göras på olika sätt med olika vikter beroende på vilken dag det är. Jag vill därför bara ge tips på övningar för er genom att dela med mig utav mina egna och sedan får ni välja vikt utifrån er själva eftersom det är det som är huvudsaken. Man skall inte behöva mäta eller jämföra sig med andra i sin egna speciella resa.

15 * 3 Barbell squat
15 * 3 Deadlift
15 * 3 Globet squat

Att cardion var svettig kan jag med ärlighet säga och bevisa utifrån dessa bilder. Här kan man snacka rumpsvett!

Gillar

Kommentarer

elincandersson
elincandersson,