Restart BBG inför Vasaloppet

Hej där! Jag har inte alls varit speciellt aktiv under påsken kan jag erkänna, men sånna dagar bheöver man ha ibland. Nu är jag återigen tillbaka med ny energi och viljan om att dela med mig utav träning och hälsa till er. Idag startade jag om på vecka ett i Kayla Itsines BBG porgram för att bygga upp muskler med snabb och effektiv träning inför sommarens konditionsträning och utevecklingen mot vasaloppet 2018. Varför jag väljer att köra BBG igen är för att jag vet att det fungerar för min kropp och det är en träningsform som jag själv gillar. Eftersom jag ser resultat i alla muskler på hela kroppen i BBG träningen så anser jag att det är en grymt bra träning för att komma i form inför vasaloppet.

Nu står 12 veckors hård träning på scehmat där jag kommer varva styrketräning med konditionsträning. Jag kommer nu att träna 6 dagar i veckan på en lågintensiv eller högintensiv nivå och styrkepassen kommer att vara 30 minuter medan konditionspassen bestådene av Power walk, löpning, crosstrainer och gåband kommer allt vara 45-90 minuter. Jag behöver träna uthållighet och väljer därför att ha konditionspass äna upp till 90 minuter under dessa 12 veckor!
Är ni redo att följa med mig på min resa mot vasaloppet?

Gillar