REST - part of the program

Efter allt för många veckors uppehåll från träningen så är det äntligen dags att starta upp den igen. Egentligen är det kanske dumt att säga att det varit ''allt för många veckors'' uppehåll då jag faktiskt inte alls känt för att träna. Jag har haft saker att göra mer än 24 timmar om dygnet så träningen har helt enkelt inte varit det som min kropp valt att prioritera i första hand. Utöver det åkte på en kraftig förkylning/influensa för några veckor sedan (ca 1-2 månader sedan) och har sedan dess inte känt mig helt 100 i kroppen, för en idag. Idag går alltså startskottet för en ny tränings era där jag skall försöka vara mycket mer aktiv i bloggen där jag kommer dela med mig av min träning, tips och även svara på eventuella frågor som kommer upp från er läsare.

Hur som helst! Dagens träning bestod av 30 minuter crosstrainer i ett medeltempo för att inte chocka kroppen allt för mycket! All huvudvärk från dagen och all oro/stress i kroppen blev som bortblåst. Underbart!

Kom ihåg att vila. Var inte rädda för att låta träningen ligga på hyllan under några veckor/månader. Känns allt bara tungt och jobbit så låt bli träningen en stund. Det är förmodligen kroppens tecken på att den behöver vila från allt. Var inte rädda eller ledsna över att det tar tid att vila ut eller liknande då kroppen återhämtar sig mycket under just denna tid och kommer hjälpa till i kommande träning, efter att viloperioden är slut.

REST

(it's part of the program!!)

REMEMBER:
Muscles are torn in the gym
fed in the kitchen
and built in the bed

Gillar

Kommentarer